Sophia!

Alla inlägg under september 2010

Av Sophia - 16 september 2010 18:11

Sitter och läser roliga historier i några Julia tidningar. Haha, skoj! (: Jag älskar roliga historier! Iallafall så länge dom är roliga! ;)

Haha, den här va rolig:


Ska jag säga varför mammutarna dog ut? Jo, för att det inte fanns några papputar.


Haha, kanske inte den bästa, men ändå så började jag skratta åt den :P


Jag och Elvira åt kyckling och potatissallad till middag. Haha, när jag sa det till pappa nyss så sa han: 'Och stekta linser?' Haha gissa varför? För det låg en linsburk i stekpannan :P Haha^^


Ikväll blir det väl att kolla på Idol! Sen ska jag nog packa infr imorgon, men jag vet inte om jag ska fara till farmor direkt efter skolan eller senare. Men det får jag väl fråga henne imorgon.


Ska fortsätta läsa nu. Sen ska jag göra läxan innan Idol börjar.


Pusshej ;*

Av Sophia - 16 september 2010 15:05

Heeeeeej (:

Pratade nyss med farmor i telefonen. Vi har pratat i typ en halvtimma. Men vi bestämde iallafall att jag ska bo där i helgen medans alla andra är borta i Johannisberg. Så jag är ganska glad nu! (=


Skolan har varit ganska bra idag. Handens arbete började och vi har bild. Vi ska jobba med att inreda ljusgården på högstadiet. Alltså ett ställe som ligger mitt på högstadiet typ men inte har nåt tak. Fast man brukar inte vara där direkt. Det finns typ 3 st där men vi ska inreda en. Så hela handens arbete lektionen idag så har vi ritat fåglar. Haha, riktiga skönheter som jag gjorde! :P

Vi fick rita av uppstoppade fåglar, och det fanns en fågel som var jättesöt! Det var en liten uggla med knallgula ögon. Ögonen var ju fake men dom såg ändå äkta ut!


Nu ska jag göra något annat, jag orkar inte sitta vid datorn. :] <3

Av Sophia - 15 september 2010 21:12

Hejsan!


Blev en hård träning ikväll. Gav allt! Jag har faktiskt bestämt att jag ska börja ge 100% på träningarna nu istället för kanske 90-95 som jag gjorde innan, oftast.

Känns skönt så jag ska gå och duscha snart. Hann inte se början av Idol så jag missade nästan halva. Men det går ju att se på hemsidan.


I helgen så ska vi åka upp till Johannisberg för att pappa och några till ska lägga tak. Men jag vill inte åka för jag missar allting! På fredag är det premiär kväll på Disneychannel! Då visar dom bland annat premiären av Camp Rock 2. Och den vill jag verkligen inte missa för jag missar typ alltid premiärer av filmer för att vi ska vara borta och reprisen går typ ett halvår efter. Och den är vill jag verkligen inte missa!

Och sen på söndag så börjar ju träningen klockan 17.00 Eller då börjar minihoppsträningen och 18.00-20.00 så är det min träning. Och vi kommer inte vara hemma innan dess men jag måste vara på träningen.. Eller måste och måste, jag vill verkligen! Så om jag får tag i någon kompis som jag kan "bo" hos i veckan så får jag stanna hemma. Men alla är typ upptagna ): Fanny och Hanna ska sova hos eve så ingen av dom går. Sen finns det inte så många fler.. Men annars kanske jag kan fråga om jag får vara hos farmor när dom är borta.


Aja, ska gå och hitta några bilder till bilden imorgon, sen ska jag duscha. Eller jag tror att jag duschar först..^^


Pusshej ;*

Av Sophia - 15 september 2010 16:39

Chaaaa (:


Regnet bara öser ner! Och jag är ensam hemma. Hoppas att någon kommer hem snart och börjar med middagen så att jag hinner äta innan träningen.

Nej, nu kom någon hem så jag behöver inte oroa mig! (:


Sitter och kollar in lite gamla låtar som jag skrivit förut och försöker skriva nya. Kanske inte har sagt det men jag älskar att skriva egna låtar! Det ärn nästan en av dom roligaste sakerna inom musiken. Förutom att sjunga såklart!^^


Hittade ett ställe på datorn där man kan ha musik till texten också. Man kan välja om man vill ha rap/hip hop, rock, pop eller dance (; Ganska najs! Sen kan man välja instrument och välja hur mycket dom ska låta och så. Riktigt skoj! (:


Haha nu när jag ändå pratar om det så har jag och Eve faktiskt skrivit en låt en gång i tiden som vi faktiskt sjöng på skolavslutningen i trean tror jag.^^ Haha, låten hette kom, och var inte ett mästerverk direkt, men eftersom att vi båda älskar och älskade musik så hade vi kul ändå! Det roliga var också att hela klassen sjöng med/körade i refrängen! (; Haha, det var pinsamt men ibland när jag tänker på det så tänker jag 'Att jag vågade?' 'Ganska coolt, tror inte jag skulle våga det nu.' Iallafall inte en låt som jag skrivit själv.


Skrev också en låt när jag var väldigt ung, gick kanske i 1:an, 2:an. Den blev jag faktiskt rätt nöjd med, och jag kommer ihåg att det var många som gillade den.

Men jag tänker inte skriva den här..^^


Haha, nu ska jag hitta mina träningskläder! (:


Förresten, vi har läxa att läsa till sida 99 i en bok tills imorgon och jag är på sida 65. Men det värsta är att jag glömde boken på skolan!!! Aaaaah, vilken katastrof! + att vi har bild läxa till imorgon att ta med bilder men jag vet inte vad för bilder. Jag minns bara en bild som väcker minne och en bild som gör mig glad. Men det ska vara 5 bilder!! Jag är kööööörd!

Av Sophia - 15 september 2010 12:04

Hejsan!

Sitter i bilblan med Michan just nu ;) Hon lyssnar på musik, och jag tror att hon är döv för jag kan höra hennes musik :P Haha nej, jag bara skämta! ^^


Vi har aslång håltimme nu! Har haft från 10.55-12.50 =)))))

Fett najs!


Så vi har typ inget att göra nu ska dra från datorn nu för det är en riktigt folksamling här nu :P

(Fanny, Michan, Lovisa och jag.)^^


Pusshej ;*

Av Sophia - 14 september 2010 21:01

Hej!

Nu är Idol slut och jag ska gå och sova. (:

Luleå var ganska bra måste jag säga! Men jag kände inte igen någon. :]


Nej, nu måste jag gå på toa.^^


GODNATT!<3

Av Sophia - 14 september 2010 19:40

Snacka om att ha ett tråkigt och händelselöst liv! Typ inga kompisar, hittar inte på något att göra och inget bra på TV. Jag vet att Idol börjar snart, men tidigare ikväll så har jag haft URTRÅKIGT! Detsamma gäller alla andra dagar! Det är nog 7:an som ställer till det för mig! När jag gick i 6:an och sånt så hade jag saker att göra nästan varje dag! Nu är allt dötrist!


Finns heller inget att göra på datorn.. ):


Visst har man ett riktigt trist liv?


Av Sophia - 14 september 2010 17:53

Hej!

Har inte kunnat blogga efter skolan idag, har varit med Hanna som blev utelåst.

Vi har kollat på Grey's Anatomy. SÅ HIMLA BRA! (:

Nu har hon iallafall farit hem och jag satte mig vid datorn.

Just nu är vädret blåsigt värre! Hemskt!


Men ikväll blir det Idol igen!! Ikväll är dom i Luleå! Intressant!


Mamma har inte kommit hem ännu så ingen har ens börjat med maten. Så jag kommer nog äta väldigt sent! Men medans så kan jag byta om. Jag svettas!^^


Puss ;*

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards