Sophia!

Alla inlägg under april 2010

Av Sophia - 30 april 2010 23:34

Hej!

 

Har just kommit hem från Lars och Kicki som vi har varit hos. Jag cyklade före mamma och Elvira så dom har inte kommit än. Men dom kommer nog snart.


Där borta var det jättekul. Vi var ganska många "barn". Det var jag, Elin, Agnes, Cornelia, Sanna, Oskar, Mimmi och Ellen. Sen var det ju en massa vuxna också. Men dom var ganska tråkiga att umgås med, så jag var mest med Elin som är ett år yngre än jag. Men hon är endå assnäll!

Tvillingarna Agnes och Cornelia är jättesnälla och supersöta, men idag ville dom inte sluta klänga på jag.. Det var ganska jobbigt men jag brydde mig inte så mycket. 

Annars så var det jättekul och jättetrevligt! Dom där personerna är som en stor familj till jag. Jag trivs riktigt mycket när jag är tillsammans med dom.


När klockan blev ungefär halv tolv så kände mamma sig lite dålig så hon ville fara hem och sova, så vi for hem.


I natt kommer min pappa hem, han har varit i Skottland och spelat golf i en hel vecka nu, och jag saknar honom jättemycket, så jag har tänkt stanna uppe tills han kommer hem. Och det blir väl kring halv 2 eller nåt sånt :)

Under den tiden tror jag att jag ska kolla på tv eller nåt sånt.

Jag tror nog att jag skriver ett litet inlägg innan jag lägger mig i sängen och sover. Vi får ju se!

Kram så länge!


Juste, jag gjorde ett litet collage med bilder som jag och Maria tog i söndags. Kan ju visa det för alla er bloggläsare.


  

hihi ;] <3


  

Av Sophia - 30 april 2010 16:33

Hej!

 

Har just hittat kläderna som jag ska ha på mig ikväll. Det blev mina jeansleggings en grå tröja typ och ett par svarta skor :) Nu har jag bara håret och sminket kvar. Vill komma på någon snygg frisyr som jag kan göra men jag kan typ inga. menmen jag får väl nöja mig som det är.


Och som ni kanske förstår så kommer jag ju inte kunna skriva några inlägg under kvällen. Men kanske att jag skriver något kort inlägg när jag kommer hem, beroende på vad klockan är.


Nu ska jag gå och göra mig iordning!

Och om jag inte skriver innan vi far eller när vi kommer hem så vill jag att alla ska ha en superbra valborgsmässoafton!

kram!


  

Av Sophia - 30 april 2010 13:07

Helloo!

 

Nu har jag då kommit tillbaka hem från lollo. Tråkigt att lämna henne! Men hon klarar sig nog utan mig. haha^^ När mamma kom och hämtade mig så for vi pår ica raketen och köpte lite saker till ikväll.

Ikväll ska vi fara och hälsa på några vänner till oss. Dit kommer några andra familjer också typ. Sen om det inte spöregnar så tror jag nog att vi far en sväng på majbrasan. :)


Kommer säkert ha lite problem med att välja kläder till ikväll. Haha^^

Eller iallafall tröja/topp och skor. Byxor tror jag att jag ska ta mina jeansleggings. Kan lägga ut lite förslag sedan. Skorna beror ju på vilka byxor jag har. Tar jag mina jeansleggings till exempel så kan jag ju inte ha mina nya gymnastikskor ;P haha jag har nog nåt litet problem xD

Men nu ska jag gå och rensa bort lite saker, som jag ska sälja :)

ha en bra dag!

Kram!


  

Av Sophia - 30 april 2010 08:43

Godmorgon!

 

Sitter just nu i lollos soffa och kollar på nyheter. kulkul :) tänkte att när jag ändå fick låna hennes dator så kunde jag ju passa på att skriva ett litet inlägg.


Igår blev en askul kväll! Efter dansen for vi på hemmakväll och hyrde en film. Det blev 'Allt för min syster'. När vi kom hem till hon, lånade jag hennes dusch medan hon gjorde iordning maten. Hon gjorde jättegod mat! Vegetariskt :) Sojafiléer, nudlar, wookgrönsaker och majs. Det vad jättejätte gott!


Efter maten kollade vi på tv. Vi skulle gå ut och gå en promenad till brorsan, men det var så dåligt väder så lollo ville inte :P Senare typ vid nio eller nåt så satte vi på filmen :) Vi kollade i typ en timma sen kom storebrorsan hit så vi pausade. Det var hur kul som helst att han kom! Jag har verkligen världens bästa och roligaste syskon! älskar er!<3


När han hade gått så var vi aströtta så vi fortsatte inte filmen utan sov ist.

Vaknade vid 07.50 imorse typ :) då var lollo redan vaken. Då åt vi fruost och nu sitter vi typ här :P Ska nog kolla på filmen senare! Sen kommer lollos kompisar hit, men jag kommer inte kunna stanna så länge här med dom :( För jag blir hämtad vid 12.


ska sluta nu<3

puss(L)


  

Av Sophia - 29 april 2010 13:36

Hej!<3

 

Har just bytt om inför dansen :) väntar nu bara på att bussen ska gå. Ikväll efter dansen så ska jag fara och sova över hon min storasyster så jag tror inte att det blir så många inlägg tills imorn<3 men ni klarar er väl? ;]


När jag kom till skolan idag trodde jag att jag skulle dö. Jag satt där vid bordet ute i korridoren och såg några två av mina typ bästa kompisar sitta och mobba min egen lillasyster. Jag stod inte ut! Jag ville bara ge dom en snyting och dra där ifrån.. men jag skippade det där med snytingen jag bara drog.. Visst jag och Elvira kanske inte är världens bästa vänner precis, men jag bryr mig fortfarande enormt mycket om henne! Och det näst sista jag vill är att se några av mina bästa vänner sitta och mobba henne sådär.. Det kanske alla med småsyskon kan förstå?

Jag hoppas iallafall att jag slipper uppleva det där i framtiden, för jag mådde verkligen inte bra!<3

Menmen..<3


Resten gick ganska bra! Försökte undvika mina "vänner" så mke som det bara gick.. umgicks ist med Emilia och Emelie mest :) 

På hissen spelade vi badminton men jag fick ruskigt ont i armen/muskeln/skelettet :P Den typ svullna upp och jag som är högerhänt i vanliga fall fick skriva med vänstern :S haha jag tror inte ens någon som kan läsa allt möjligt skulle kunna läsa det! :P haha men det börjar försvinna pyttelite nu<3 Så jag har tänkt att fara på dansen ändå..(L)


Men nu måste jag skynda mig<3

ha en bra fortsatt dag!!(LL)

puss(L)


  

Av Sophia - 29 april 2010 06:46

gooooodmorgon!!<3

 

Idag är det torsdag och veckans sista skoldag!<3 jippie! för imorn är det ju valborgsmässoafton så vi är lediga från skolan ;] <3

har typ nästan gjort allt jag behöver innan skolan så.. förutom sminket och frukost (a) men allt annat :P

Puss(LL)


  

Av Sophia - 28 april 2010 21:04

Hej!<3

 

Har just kommit hem från ug. :) va typ ganska kulit där! Men jag kom just på att vi e lediga på fredag så jag måste ju göra läxan idag för den ska in imorn :O fuck offfffffffffffffff! jäkla läxa!<3

Måste plugga gärnet nu<3

puss(L)


  

Av Sophia - 28 april 2010 16:59

Hej!

 

Sitter och lyssnar på musik just nu (a) har just spelat gitarr med lillsyrran. Haha, försökte lära henne några enkla ackord :P det gick faktiskt ganska bra ändå :) Är inne på apberget just nu och chattar med en total främling som undrar om jag är snuskig :P haha ho tkr jag e snuskig för att jag svarade på en fråga där det stog "Säger du kex eller Chex" då svarade jag "sex ;)" Och då tkr hon jag e onaturlig och snuskig, haha :P Hon kan int skriva heller för jag fattar ingenting.. men nu ska jag inte sitta och klaga.

Men nu måste jag sluta jag ska fara på ica tvärt..<3

puss(L)


  

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards