Sophia!

Alla inlägg under maj 2010

Av Sophia - 31 maj 2010 22:10

Hejsan!

Idag har det, som ni kanske redan märkt, blivit en riktigt dålig uppdatering..

Och det beror på att jag har varit väldigt upprörd över klasserna enda sedan jag kom hem från skolan.. Och sen har jag ju varit på träning också.

Men nu är jag inte så ledsen längre för mamma har skrivit ett ganska långt mail till våran rektor om att jag verkligen inte är nöjd med min nya klass och att jag skulle kunna byta till vilken klass som helst förutom den jag är i just nu.. Och jag får nu hoppas att hon bryr sig om det!<3 Annars kommer jag ha tre år som jag är onöjd.. Och det vill jag verkligen inte!

Så vi frå se hur det blir..


Hursomhelst.. Imorgon är det 1 Juni och det betyder SOMMAR!<3

Och imorgon har klassen cykelfest också! :) Kul! Det börjar kl 16.00, det var därför mamma fick ändra min klipptid. Men det blir nog bra ändå!

hihi, men nu ska jag sova ;*

Måste vara utvilad tills imorgon<3 (vet egentligen inte varför men..) ;]


Godnatt! ;*

Av Sophia - 31 maj 2010 15:35

hej..

Nu har våra klasser inför sjuan kommit och jag kan säga att jag är inte nöjd!

Dom har sagt att dom skulle sätta oss i klasser så att vi trivs..

Och vad tror ni dom gjorde?

Satte mig i en klass som jag redan nu vet att jag inte kommer att trivas i..

Jag hamnade inte med en enda som jag ville och ingen av mina kompisar hamnade där, bara en, som jag typ umgås med en gång varannan vecka.. :/

Så det känns inte så bra..


men det är lång tid kvar till sjuan börjar.. Men jag vet inte vad jag ska göra? Ska jag gå till rektorn och säga att jag måste byta eller ska jag byta skola?

Får väl prata med mamma ikväll..


Idag har jag iallafall varit på vårdcentralen och kollat på mitt sår, och dom tror att det är typ svinkoppor. :/ jobbigt!


Av Sophia - 30 maj 2010 21:41

Hejsan!

Nu är jag snart påväg till min sköna säng, men jag tänkte först bara skriva nåt. :)


Ikväll har jag vari med Eve och vi har hoppat studsmatta och varit på lekparken..

På lekparken träffade vi några barn som vi lekte kurrgömma med. Jag och Eve filmade medan vi lekte så dom kommer nog troligtvis imorgon. VI tog också en massa bilder som jag hoppas kommer någon gång fram mot veckan.


Efter ett tag bytte vi från kurragömma till fyra hörn, som är en ganska rolig stafett (stavning?). Sen for jag och Eve hem men kom tillbaka efter ett tag när vi fick redan på att dom skulle spela vattenbrännboll. Och det var jätteroligt, men när vi hade spelat klart så tog jag och Evelina vatten hinkarna och hällde vattnet över oss själva. Och tror ni det blev kallt?

Svinkallt!

Inget man gör om direkt, är typ helt frusen nu.. :/

Menmen inget går upp mot en varm och skön säng, va? :)

Så jag ska gå och tvätta bort allt smink och sen somna!!

(Fast jag kommer nog inte sova så bra, våra plåster har tagit slut så jag har inget att sätta på mitt sår.. så det kommer verkligen göra ont inatt.)

 

Godnatt;*

Av Sophia - 30 maj 2010 17:48

Någon som såg Eurovision song contest igår kväll?

Jag såg bara när Tyskland vann.

Det var ju tråkigt att inte Sverige var med, men jag måste säga att Lena Meyer Landruts låt är hur bra som helst!!! Är typ min nya favorit!

Och hon är också hur bra som helst!!

Är verkligen nöjd med att hon vann! :)


Här är hon<3



Pöss<3 ;*

Av Sophia - 30 maj 2010 17:15

Hejhejhej!<3

Förlåt för att jag inte har skrivit något idag men jag har haft ganska fullt upp!

Jag vaknade 10.20 eller något sånt och då ringde Hanna och frågade om hon kunde gå med mig på marknaden och jag sa ja..

Vi bestämde att jag skulle komma upp till henne vid 11 tiden och sen skulle vi fara ner på marknaden.

Så jag skyndade mig allt vad jag kunde så jag hann inte skriva något..


När jag kom hem från marknaden så satt Elvira vid datorn så jag kunde inte skriva något då heller men nu fick jag datorn! :)


Ikväll, 19.15, blir det nog mest troligt match, om mamma kommer hem i tid så hon kan skjutsa mig dit.

Men vi får se om jag kommer få eller vilja spela så mycket, för jag har ju inte tränat så mycket och mitt sår har typ blivit värre.. :/ Gör hur ont som helst just nu! Men lite kommer jag väl spela, om jag ska dit<3


Jag hittade verkligen ingenting på marknaden som jag kunde ge till mamma i morsdags present, så jag får väl göra något?

Fast jag vet inte riktigt vad.


Får väl hitta på något nu..


här är lite bilder på mitt sår.. :/

  ser ni? Tror ni det är skönt?   inte kul alls!!! :(  

de e ju typ hemskt?


Puss(L)

  

Av Sophia - 30 maj 2010 01:31

Haha, ja som rubriken lyder, jag tycker att det är lördag 29 maj men det är ju egentligen Söndag 30 maj? ;] Och vi har just kommit hem från våra kompisar och jag är riktigt trött!


Om ungefär 9 och en halv timma så börjar Sävar marknad och om jag inte kommer i säng snart så kommer jag nog ligga och sova vid det laget..

Så det här inlägget kommer nog inte bli så mycket längre..

Jag kan berätta om kvällen, imorgon<3


Godnatt;*

Av Sophia - 29 maj 2010 16:59

Hejsan!

Nu har jag kommit hem från stan, och vi har haft asskoj! :)


När jag kom till stan så gick jag och träffade dom på Tre Kronor där dom hade ätit. Då gick vi till MVG och kollade lite och sen kollade vi lite i Kungspassagen också. Där köpte dom nånting ;]

Sen gick vi och kollade på en massa affärer, bland annat Indiska där jag köpte min avslutningsklänning. Är väldigt nöjd!

Sen så har jag köpt en massa andra saker också.

Det var,

Ett vitt linne, 99kr GinaTricot

En vit-orange randig tröja, 129kr H&M

En grå tröja, 129kr H&M

Ett par vita tights, 69.50kr H&M

Vita skor, 179kr Lindex


Det var det. Är hur nöjd som helst med allt jag har köpt och just nu har jag på mig dom vita tightsen, det vita linnet och den vit-orange randiga tröjan :)

Passade bra ihop!<3


Ikväll blir det brännbollsfest hemma hos några kompisar. (Alltså "efterfest" efter brännbollsyran.)

Kommer nog bli superskoj! Älskar verkligen att umgås med våra vänner! Är så himla snälla!! :)


Ja juste, jag måste bara berätta om en helt sjuk och äcklig sak!!

Igår när vi var hos farmor och farfar så satt vi mest i soffan typ. Och då satt jag nästan hela kvällen och lutade mig mot en kudde från Indiska som var grön och hade typ knoppar i varje hörn,

då hade jag en knopp mot magen..

Och efter ett tag så började jag känna hur det började svida en massa där jag hade knoppen, på sidan av magen. Så jag kollade vad det var och då hade jag fått ett köttsår, av den där knoppen. Men då var det inte så farligt så jag flyttade bara på kudden och så..

Men sen imorse vi 6 tiden vaknade jag av att jage hade jätteont där och då hade det blivit lite värre men ändå inte farligt.

Och då somnade jag om och när jag vaknade igen krin 9 tiden så satte jag på ett plåster som satt på under tiden jag var på stan..

Och nu när jag kom hem så tog jag bort plåstret för att kolla hur det var med såret och då såg jag en stor varklump som hade bildats utanför såret och plåstret var helt gult och såret hade blivit dubbet så stort.. :/ Så jag försökte tvätta lite försiktigt med lite vatten men det sved som *****!

Visst var det ganska konstigt att jag har fått ett sår av en kuddknopp? :S

Tycker iallafall jag!

Och roligt är det inte heller! :(

menmen, det läker väl så småning om.. :)


Nu måste jag göra mig iordning för ikväll<3

Ha det bra!


bilder på mina köp<3

  min skor<33 ;*   hihi<3  

<3

   

avslutningsklänningen<3


Kram!

    

Av Sophia - 29 maj 2010 10:58

Det blev 11.15 bussen :) Märkte att 10.30 bussen bara går måndag-fredag. Haha, diktig jag är va?

Haha!


För ett tag sedan ringde Regina och frågade om jag visste vars Tre Kronor ligger ;] haha, jag ba den ligger någonstans på vasaplan ;)

haha ganska kul.

Men nu ska jag fixa mig iordning, bussen går om 15 min :) <3

puss och kram! =)

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards