Sophia!

Alla inlägg under juli 2010

UFF

Av Sophia - 30 juli 2010 11:40

Hej! Nu är jag tillbaka från UFF men bara för en liten stund. Alldeles snart ska jag cykla upp till Hanna och därefter åka med henne tillbaka till Umeå.

Matcherna idag gick bra! Både Elviras och mitt lag vann!

Nu är det en match kvar för mitt lag idag och den ska spelas klockan 13.50


Önskar att jag hade mer tid att skriva men jag måste skynda mig till Hanna nu! :)

Vi hörs!   

Av Sophia - 29 juli 2010 22:02

Nu är kalaset över, eller det har varit det ett bra tag nu men.. Gästerna for hem efter åtta någon gång och då gick jag och såg på tv. Och nu praktiskt taget svettas jag för det är så varmt. Och proppmätt är jag också! Vet inte varför men så fort jag ser eller tänkter på vilken sorts ätlig sak som helst så vill jag nästan spy.. Men det brukar bli så när jag äter tårta (grädde). Haha^^


Ikväll kommer jag också gå i säng alldeles snart, blir en nästan lika tidig morgon imorgon! Får sova ungefär 30 minuter längre! Skönt!

Nej nu måste jag verkligen få sova! Fick säkert bara 6 timmars sömn inatt.. :S


Godnatt!   

Av Sophia - 29 juli 2010 16:15

Hello!

Nu är jag tillbaka från Fotbollsfestivalen, och för Elviras lag gick det bra! :) Dom vann båda matcherna, men däremot så gick det inte lika bra för mitt lag. Första matchen förlorade dom, och andra börjar om 15 minuter så vi får hoppas att det går bättre i den!


Lollos katt Phoebe var supersöt! Hon är 12 veckor gammal, och väldigt stor! En stor flicka!^^ Hon ville bitas väldigt mycket men hon bits inte hårt. Hon jamade också nästan hela tiden, jättegulligt! Jag tog en massa bilder på henne så att ni kan få se! :)


 

En riktigt busig kisse!   


  


 

Hon biter på Lollos finger med sina små urgulliga tänder! :]


  

Gullet där!   


Hon satt i min famn och hade det skönt.^^


<3 


<3

  <3 


Storflickan!<3 


 

Lilla Phoebe! :)  


  

Hon gosade i mattes knä! :) <3


Visst är hon underbar? Så himla söt!!

Aja, nu måste jag tyväär gå för våra gäster kommer om ungefär 25 minuter och jag har inte hunnit sminka mig eller fixat håret än! :]


Juste, först ville jag berätta att när jag och Lollo skulle gå till kiosken på UFF och köpa cola och kaffe så såg jag en kille i kiosken som jag fastnade vid. Jag tänkte att det inte kunde vara den jag trodde att det var, men det var det ju såklart! Det var en gammal kompis, Erik, som gick i min klass från 6-års-fyran. Vi var väldigt bra vänner, var med varandra nästan varenda dag på den tiden. Jag kände nästan inte igen honom, han har verkligen förändrats! Han ser nästan ut att vara äldre än jag.^^ Haha, också har han fått mycket mörkare röst! Det var ganska kul, fast jag tror inte han kände igen mig :P

Men, man vet aldrig! (a)


Hej!  

Av Sophia - 29 juli 2010 06:59

Nu är jag vaken, men det här blir ett kort inlägg för jag har inte så mycket tid på mig nu, bara 40 minuter :P Men dom behöver jag, så nu ska jag gå och göra frukost :)


Ha en bra dag! :)   

Av Sophia - 28 juli 2010 22:13

Hello! :)

Kom hem för ungefär en timma sedan, då lyssnade jag på musik och kollade på TV. Spelade också på lillasyrrans nintendo som jag verkligen gillar.^^ Hihi, men ibland måste man få göra lite barnsligare saker?


Började nu tänka på en kommentar som jag fick för någon dag sedan, som jag tänkte jag kunde ta upp :) Det var någon som kommenterade och tyckte att jag skulle lägga upp mer bilder och inte bara text. Och personen, som jag inte vet om det är en tjej eller kille fast jag gissar på en tjej men man kan ju aldrig veta säkert när folk inte skriver sina riktiga namn, gav ett exempel på att jag skulle lägga ut bilder när jag varit hos farmor och farfar t.ex Så jag tänkte att jag kunde uppfylla personens önskan och lägga ut två bilder, en på farmor och en på farfar :)



Farfar Lennart! :)   


    


Och farmor Ann-Marie! :)   


Nu har du fått som du vill och jag ska ta till vad du sa och försöka lägga upp mer bilder! :)


Aja, tillbaka till bloggandet.. Jag tänkte gå och lägga mig alldeles snart, för jag ska upp väldigt tidigt imorgon, redan 6.40 Gaaaah, hur ska jag orka? Men jag ska följa med på Elviras första match och dom ska samlas 7.40 så vad har jag för val? Visst, jag hade ju kunnat stanna hemma och se på hennes andra match istället, men efter matchen så ska jag gå till Lollo och vara med hon. Som har fått en kattunge btw! Det är en tjej och hon heter Phoebe. Har inte sett hon än, men Lollo säger att hon är jättesöt, och det slår jag vad om att hon är också! Vet inte riktigt vad jag och Lollo ska göra, vet bara att vi ska kolla på fotbolls festivalen! :) Och äta glass :] ^^


Jag kanske inte har berättat att det är UFF (UmeåFotbollsFestival) i helgen? Iallafall så är det så och den håller till på Nydala i Umeå. Mitt lag ska ju spela men jag kan inte vara med på grund av mitt knä som fortfarande är knasigt! Så jag har spelat klart för säsongen, får väl se hur det blir nästa säsong..? Men när jag kan så ska jag koll apå våra matcher iallafall! Imorgon kan jag nog se en bit av första matchen men andra matchen hinner jag inte se för vi måste hem någon gång eftersom att vi ska få gäster. :) Och om det är bra väder så ska vi ut till stugan!!! Hoppas, hoppas, hoppas!!^^


Aja, nu ska jag ta ut linserna, tvätta bort sminket och borsta tänderna, sen hoppar jag direkt i sängen! :) ¨

Godnatt! :)   

Av Sophia - 28 juli 2010 18:16

Nu har jag städat klart i mitt rum, och jag blev faktiskt ganska nöjd! :)

Och när jag städade mitt rum så hittade jag faktiskt min mp3 som jag har haft borta i över ett halv år, kanske till och med ett år. Men nu är den framme igen och jag håller just nu på att ladda den! Jippie!^^


Nu ska jag vila och sen tänkte jag fara och hälsa på min farmor och farfar. Det har blivit ganska bra väder nu iallafall! Så man kan ju passa på? :)

Nu tänkte jag iallafall visa hur mitt rum såg ut innan jag städade och hur det ser ut nu när det är städat! Man kan inte säga att man inte ser skillnaden :P


Före:

 


Efter:

       

  

Visst ser ni skillnaden? :)

Najs!


Nu ska jag dricka nå vattet och sen cykla iväg! :)

Puss   

Av Sophia - 28 juli 2010 16:04

Hejhej!

Nu är jag tillbaka från stan, och med mig har jag tre saker. Blev inte så mycket, men jag är super nöjd ändå!

Jag köpte,

Ett par skor, 99:- Skopunkten

En klänning, 149.50:- H&M

och

En väska, 99.50:- Accent


Jag blev verkligen störtkär i skorna, även om det inte är såna som jag brukar gå runt i..^^

Menmen, jag struntar i det. :)


Tog bilder på allt, här kommer dom :)

   Mina skor :)


Mina skor igen :)

     

Min klänning :)


   

Baksidan av min klänning :)     


  

Mönstret på klänningen :)


Och tillslut min väska :) 


 

:)


   

En närmare titt :] 


Det var dagens shopping :) Imorgon fyller pappa år, och då får vi främmande! Det är ett perfekt tillfälle att ha min nya klänning! :)


Nu ska jag städa mitt bombnedslag till rum!

Skriver när jag är klar! :)


Puss   

Av Sophia - 28 juli 2010 08:36

Godmorgon!

Förlåt att jag inte skrev något igår kväll, men jag gick och la mig kring halv ett ovh då var jag för trött för att skriva. Gissa vad jag gjorde? Tog ut mina flätor! Att ta ut pärlorna tog ungefär 40 minuter eller så, men att ta ut självaste flätorna tog ungefär tre timmar! Jag började någon gång efter nio och var klar någon gång efter tolv. Och när jag var klar var jag aldeles för trött i både armarna och huvudet, att jag inte orkade skriva något, jag ville bara sova! Här ska ni får se några bilder på hur det såg ut. :P



 

Så här såg mitt hår ut när flätorna och pärlorna och allt var kvar..


.. Och såhär såg det ut efter^^ xD    

Jag såg ut som ett troll!! :]


Men när jag vaknade imorse gick jag ner och duschade så nu ser jag ut som jag gjorde innan jag fick flätorna! :) kanske en aning ljusare hår. :]

Haha^^


Idag ska jag mamma och Elvira fara in på stan. Jag känder verkligen att jag ville ut och kolla på kläder, skor, smink och en massa sånt där! Måste köpa lite grejer också.. :) Så det blir perfa! Vi ska fara kring 10 och jag har inte ens börjat med allt jag ska göra så jag hinner inte skriva mer nu, men när jag kommer hem så skriver jag mer då! :)<3


Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards