Sophia!

Alla inlägg under juli 2010

Av Sophia - 27 juli 2010 17:23

Hej!

Evelina for hem för ett tag sedan och nu sitter jag och kollar på lite tv. Jag vet inte om jag ska vara med henne när hon har ätit, men vi får väl se.

Idag tänkte jag lite på det där med att jag ska skriva om Turkiet osv. Sen kom jag på att jag aldrig kommer orka skriva 14 långa texter så jag tänkte att jag bara kunde skriva om det märkvärdigaste. Till exempel när vi var på spat första dagen. Ungefär så. Och bilder kommer jag inte heller orka ladda upp typ 300 av så ni som vill se bilderna kan kolla på dom på Facebook, där jag redan har laddat upp dom flesta bilderna. Så ni som har Facebook och vill kolla på bilderna behöver bara söka på mig så hittar ni bilderna bland mina album.


Nu tänkte jag skriva om Turkiet igen. Tredje och kanske fjärde dagen.. :)


Lördag 10/7-10 tredje dagen.

Den här dagen åt vi middag på en fiskrestaurang. Det var sådär, inget som jag var så jätteförtjust i eftersom att jag inte är så jätteförtjust i fisk. Menmen, det var inte så jätteilla iallafall.^^

På kvällen visade dom ingen show utan dom visade fotbollsmatch istället. Tyskland-Uruguay, och eftersom att det var mycket tyskar på hotellet så var det lite livat. ;)


Söndag 11/7-10 fjärde dagen.

"Idag" satt vi vid stranden, blev inte så mycket bad. Efter att vi ätit lunch så gick vi utanför hotellet till ett centrum där vi gick in till en frisör och gjorde flätor i håret. Det tog lång tid, speciellt för mig, 2 timmar och 30 minuter ungefär. Men jag brydde mig inte om det.

Den här kvällen visade dom ingen show heller, det blev fotboll igen. VM final tillochmed! Holland-Spanien. :) Stämningen var i topp!

När jag gått upp efter ungefär 25 minuter satte jag mig och läste, och läste då ut första av dom tre böckerna jag lånat av Lollo! Tog 4 dagar. :)


Ja det var ju inte så mycket men det är skönare att skriva såhär korta än jättelånga texter!

Kanske skriver mer om det senare ikväll :)

Nu ska jag se på TV :)


 

Bild på solnedgången som jag tog när vi gick en strandpromenad en kväll där borta i Turkiet. <3 

Av Sophia - 27 juli 2010 14:03

Nu är jag tillbaka från våran stuga. Där ute har vädret varit ganska dåligt, men det har inte varit så mycket regn iallafall.^^


Imorse åkte vi ut med båten och vi åkte då till Skeppsvik. Dimmigt och ingen sol, men det var ganska mysigt ändå! Efter ca 30 minuter kom vi fram till skeppsvik och då åkte vi igenom en kort, jättefin kanal! Så där åkte vi fram och tillbaka och det var verkligen jättefint!

När vi åkt fram och tillbaka så stannade vi vid en brygga och gick upp till Skäppsviks Herrgård och tog en glass. Det var väldigt mysigt även fast vädret var dåligt. 

När glassarna var uppätna tog vi båten och åkte tillbaka, och precis då så började det regna. Vilken tur! Fast det kom ingen rejäl skur, bara en liten kortis.^^

Så när vi var tillbaka i Ostnäs så hade det slutat. Då gjorde vi lunch, hamburgare, och sen packade vi ihop och for hem. :)


Igår var vädret ungefär samma. Mulet och inte så jättevarmt. Men ändå så for vi ut och åkte en stor ring bakom båten! Jättekul! Sen badade jag, inte så länge för var iskallt, men jag badade ändå!^^

Sen kollade vi väl på tv och efter middagen, som blev grillat, så for jag och Elvira ut och rodde. Det var ganska mysigt.

Senare plockade jag och Elvira blåbär och på kvällen, framför TV:n åt jag blåbär och glass. Vi kollade först på den nya serien 'Pusselbitar' och sedan på 'Sommaren med Göran'. Båda var bra och jag fick skratta iallafall! :)


Jag tog en massa bilder också men min kamera dog, så innan jag kan lägga ut bilderna måste jag ladda kameran så bilderna lägger jag ut ikväll. :)

Nu ska jag gå till Evelina :)


Pusshej! :)

Av Sophia - 26 juli 2010 09:36

Godmorgon!

När jag tittar ut genom fönstret blir jag nästan lite ledsen! Det är grått och ingen speciell värme. Fast jag vet ju att om väderleksrapporten på tv stämmer, så ska det bli kring 23 grader kring två idag :) Hoppas!^^


Vi ska nog fara om någon timma eller så skulle jag tro. Och innan det ska jag hinna äta frukost och göra mig klar. Så jag har inte så mycket tid att blogga nu. Och eftersom det här är sista inlägget idag så säger jag..


..HEJDÅ! :) <3

Av Sophia - 25 juli 2010 22:33

Hejsan!

För kanske 30 minuter sedan kom jag hem från farmor och farfar där jag har varit sedan sju någon gång. :) Där har jag väl gjort det jag brukar när jag är där, kollat på tv :) Jag blev också bjuden på blåbär med glass, och bullar! Mums!^^


När jag kom hem satte jag mig med mamma vid datorn och när hon gick satte jag mig för att skriva här. Och efter ett tag kom jag på en sak som jag egentligen kom på typ i fredags, att jag glömde skriva en sak när jag skrev om första dagen i Turkiet. Den bästa saken!


Att klockan fyra eller fem, jag kommer inte riktigt ihåg, så for vi iallafall på ett spa på hotellet som var helt underbart! Först fick vi sitta i någon sårts bastu och bli varma.^^ Sen blev vi hämtade och fick komma till något rum där vi fick ligga på något bord där dom då blötte oss med varmt vatten. Det var sköönt! :)

Efter ett tag tog dom fram någon sorts påse eller nåt, som dom bara svängde lite med tills den blev full med skum som dom då spredde ut över oss. Sen gjorde dom lite massage med skummet, som var asskönt!^^ När det var klart blev vi avsköljda och sen fick vi gå ut och sitta i något sorts rum och bara relaxa! Sen blev vi hämtade igen, en efter en som förut, och nu skulle vi få riktig massage!

30 minuters oljemassage var som drömmen! Så himla underbart!

Det var iallafall det som jag glömde skriva!

Tur jag kom på det :D


Iallafall.. Nu ska jag snart lämna datorn och låta sömnen ta över. Imorgon efter frukost bär det av till stugan där vi stannar tills på tisdag. Hoppas det blir mycket sol och värme! För mycket sol och värme betyder mycket bad och mycket bad betyder ett lyckat stugbesök! Så det mesta hänger på vädret!

Jag tycker jag har varit borta rätt mycket på senaste tiden va? Först Turkiet, sen Angsjön och nu stugan. Och när vi är tillbaka från stugan så ska vi ut dit igen på Torsdag tror jag. Så jag är borta mycket nu. Menmen, det är ju så på sommarlovet! Ellerhur? :)


Godnatt! :) <3


Av Sophia - 25 juli 2010 17:20

Hej!

Nu är jag tillbaka från Angsjön. Det har varit jättekul och vi har badat mycket! Vädret har varit bra fram tills idag då det har spöregnat hela dagen! Men när vi kom hem till sävar så regnade det inte här.


Ikväll tänkte jag fara och hälsa på farmor och farfar som jag inte träffat på över 2 veckor, nästan 3..



Av Sophia - 23 juli 2010 10:00

Godmorgon!

Nu kan jag äntligen sluta ha ont när jag tänker på Christina! Har äntligen fått kontakt med henne på facebook! Så nu känns det lite bättre, men jag saknar ju fortfarande min älskade "lillasyster" Su <3

Men hon fick min mailadress så.. :)


När jag klev upp imorse så gick jag direkt till duschen och när jag klätt på mig så gick jag hit. Snart måste jag börja sminka mig eftersom jag ska till Evelina om en timma.

Får se om jag hinner skriva mer innan vi far, är ganska tveksam på det faktisk. Ska hinna äta frukost också! :P


Ha en bra helg! :)

Kram

/Sophia :)

Av Sophia - 22 juli 2010 22:30

Hej på er! :)

Nu har jag packat det mesta. Förutom smink och bikini som jag packar imorgon. :) Vi ska fara klockan 11 imorgon bitti så jag ska kliva upp kring 9 så jag hinner allt! :)


Nu tänkte jag iallafall skriva andra dagen av resan men det blir det enda eftersom att det är mycket att skriva om :P

Här är det..


Jag vaknade kring halv nio och gjorde då iordning mig för frukost. Efter det gick vi och smörjde in oss och sen blev det poolen! :) Idag satt vi nära poolen inte som alla andra dagar typ 10 meter från utan nu var det typ 1 meter från. Iallafall.. Efter ett tag träffade jag och Elvira en 9-årig tjej från Skåne. Hon heter Jenny och hon var jättesnäll! Innan jag fick veta att hon var 9 år (eller åtta egentligen, nio om en månad ungefär) så trodde jag att hon var elva-tolv år. Hon var verkligen inte som en 9-åring!

Hon hade tyvärr fått öroninflammation för att hon varit för mycket under vatten så hon fick inte blöta ner sitt öra. Men vi hade kul ändå! Vi lekte med en boll som vi köpt på hotellet, och en stor tyg freesbe (stavning?) Så vi hade då inte tråkigt! (a)

Henne var vi med hela dagen och vi gjorde en massa saker! Vi gick till baren och drack en massa olika drinkar, vi åt glass, vi badade och en massa mer. :)


När klockan närmande sig 17 så gick jag och familjen ner till stranden en kortis och sen gick vi till baren. Efteråt gick vi upp och duschade och gjorde oss iordning sen blev det middag. Jag tror att det var någon sorts turkisk afton eller något sånt för dom hade gjort väldigt fint och en massa turkisk mat, och servitörerna hade lite speciella kläder. :) Det var väldigt trevligt!^^


På kvällen var det show vid strandbaren. Det var en jätterolig tävling som heter Miss Hemera. Den tävlingen gick ut på att det var fyra deltagare. Jennys mamma Nina var en av dom. Och dom fyra deltagarna skulle då tävla i olika tävlingar. Det var fem stycken:


  1. Sjunga en låt.
  2. Sjunga samma låt men med en pingis-boll i munnen.
  3. Leka kyckling. (man skulle ha ett ägg mellan benen och gå en bit medan man lät som en kyckling, och sen skulle man släppa ägget i en hink.)
  4. Morgon teater. En kort teater som handlar om att vakna, duscha och torka sig.
  5. Göra motsatsen vad "programledaren" gjorde. Alltså tog han på sig en hatt så skulle dom ta av den mm..

Allting var jätteroligt att kolla på och jag kunde inte sluta skratta! Så himla kul! :]

Jennys mamma Nina vann tävlingen och blev Miss Hemera! :)


När showen var slut var klockan kring 23 och då gick jag upp på rummet och somnade kanske vid halv tolv.


Nu ska jag sova! :]

Godnatt, skriver väl ett inlägg innan jag far imorgon! :)

Av Sophia - 22 juli 2010 20:49

Merhaba! :)

Nu har tårarna slutat komma men det gör fortfarande ont när jag tänkter på dom.

Jag var nyss med Evelina och vi har varit på ica, sett på tv och ätit jordgubbar.^^

Mums! :)


Jag tänkte göra en tidigare kväll ikväll, med tranke på att jag inte fick så bra sömn inatt pga min mage. Men innan jag går isäng så ska jag kolla lite på tv och packa inför imorgon då jag ska följa med Evelinas familj till Angsjön, mest troligt iallfall.. Får se hur jag mår och så! :) Men det blir nog så. Och isåfall så stannar vi nog till söndag tror jag det var. :)


Aja, nu ska jag gå till tv:n :)

Pusshej! :)

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards