Sophia!

Alla inlägg under juli 2010

Av Sophia - 22 juli 2010 16:31

Nu har Evelina farit hem och direkt när hon hade farit så började det komma tårar.. Inte för att hon for utan för att jag saknar Christina och Su så grymt mycket så jag kan inte hålla inne tårarna.. Så just nu har jag inte så stor lust att sitta vid datorn, jag vill nu försöka få tillbaka glädjen! Får se hur lång tid det tar!..

Av Sophia - 22 juli 2010 08:42

Godmorgon! :)

Jag är nyvaken och mår bra idag! Fast inatt har jag mått pyton måste jag säga! :(

Men jag tror att jag mår bra nog för att vara med Evelina idag! Hoppas!^^


Sitter just nu och lyssnar på en av världens bästa låtar som man hörde ungefär varje kväll i Turkiet! Så himla skön! Ni kan lyssna på den här.

Har lyssnat på den typ 4 gånger nu (a)

Nu tänkte jag skriva om resan =)


På flyget dit fick vi se en film som heter Fantastiska mr. Fox eller något sånt. Den var ganska tråkig så jag läste, spelade kort och försökte sova istället :] Fast jag somnade aldrig :( När vi äntligen var framme i Turkiet var klockan kring 2 eller nåt sånt. Då väntade vi på bagaget och efter kanske 45 minuter satt vi i en liten buss på väg till hotellet, Hemera. När vi var framme var det en kille som ledde oss till våra rum. Dom var jättefina, men lite problem för att mamma, papppa och Elvira som är tre stycken fick ett mindre rum än jag och mormor som bara var två. Haha, det var ganska jobbigt :P När klockan var kring 5 somnade jag.


Nästa morgon, torsdag 8/7, så vaknade vi kring 9 och gick då ner till huvudrestaurangen (bufférestaurang) och åt frukost. Min frukost blev pankakor, yoghurt, mackor och juice. Det åt jag till frukost varje dag.^^

Efter frukosten gick vi upp och smörjde in oss med solkräm och sen gick vi ner till våra stolar vid poolen. Jag badade typ hela tiden, var så himla skönt! Jag älskar att bada!

Eftersom att vi bodde på all inclusive så kunde man ju gå till baren hela tiden, och beställa lite vad som helst. Man kunde också gå till ett café och ta en glass, kaffe eller kaka. :) 


Vid halv sex eller något sånt gick vi upp och duschade med mera. Och klockan sju gick vi ner och åt middag på bufférestaurangen. Brabra!

Och på kvällen blev det show nere vid en bar nära stranden. Den hette Dance factory tror jag.^^ Dom dansade iallafall, ganska bra! :)

Gick upp vid halv elva-elva tror jag :)


Nu har jag skrivit om den första dagen, jag skriver mer sen, nu vill jag äta frukost och hämta mina kära hamstrar som jag inte sett på 2 veckor :)<3


Hej! :)

Av Sophia - 21 juli 2010 21:10

Hejsan allihopa! :)

Nu är jag tillbaka från Turkiet och jag längtar verkligen tillbaka! :(

Vädret har varit perfekt! Mellan 30-33 grader och strålande sol :) Jag har tagit flera bilder och träffat världens trevligaste människor! Mina absolut bästa vänner därifrån är Christina och Su! Dom trevligaste människorna som jag någonsin träffat! Nästan varje dag satt jag och pratade med dom! Vi blev som systrar! Och jag saknar dom mer än mest! :( Tur iallafall att jag fick deras facebook!

Idag har jag dock inte mått så bra, mår inte bra nu heller. Så jag ska gå och sova nu.

Godnatt!<3

Av Sophia - 8 juli 2010 02:15

  

Merhaba!:)

Nu är vi nog framme i Turkiet! Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer annat än att jag är säkert ganska trött nu och vill sova!^^


Ha det bra! Kram(L)

Av Sophia - 7 juli 2010 20:30

  


Mehaba!:)

Ni kanske undrar varför jag har börjat hälsa med ordet merhaba?

Om ni undrar så betyder det Hej på turkiska. Så jag tänkte att jag kunde säga det nu när jag är på väg till Turkiet.


Haha, nog om det.

Just nu sitter vi förhoppningsvis på flygplanet. Så nu ska vi vara uppe i luften i ungefär 4 och en halv timma. Men jag ska försöka sova!:) När vi landar i Turkiet är klockan kring 2 och då ska vi åka buss i ungefär 1 timma. Och den kanske man får vänta på ett tag så vi tror att vi är framme på hotellet vid halv 5, 5.


Puss och kram från flygplanet!:)^^   

Av Sophia - 7 juli 2010 17:14

Hejhej..:)

Nu är det snart dags att bära av till flygplatsen. Då ska man ju sitta där i två timmar.. :/ Jobbigt! Men det är det värt!^^

Jag har gjort några tidsinställda inlägg till kvällen/natten, så sluta inte kolla på min blogg ikväll/inatt! ;)


Min väska ser ut som att den ska sprängas när som helst! Så mycket grejer för en person? :P Haha, men det går säkert bra!:)

Mormor kom för någon timma sedan. Så nu har vi ätit våran "middag" och nu väntar vi bara på Andreas och farfar som ska skjutsa oss till flygplatsen! Hur ska vi få plats med allt?^^


Hoppas ni har det underbart där ni nu är och njut av sommaren!:)

Älskar er!:)   

 

Lite bilder på mina väskor! :]


Hejdå, Sverige!<3

  


Här kommer jag, Turkiet!<3  

   ;)

Av Sophia - 7 juli 2010 15:12

Merhaba!:)

Förlåt att jag inte har skrivit några fler inlägg sedan imorse, men jag skulle packa klart allt och kolla igenom om jag hade glömt något.

Om någon timma kommer mormor hit, som ju också ska följa med till Turkiet! Då ska vi väl äta "middag" och sedan så kommer väl farfar och hämtar oss:)

Vi tyckte att vi inte skulle äta någon rejäl middag eftersom att vi kommer få mat på planet också. (Även fast det blir efter 22-tiden någon gång.)^^ Så vi bestämde oss för att äta en panpizza var!:)


Idag har det verkligen kännts som att att tiden har stått helt stilla! Och min hjärna lika så! Jag har inte hittat på något att göra, även fast jag brukar göra det för det mesta annars!

Jag skulle ju vara med Evelina och jag har ringt men hennes bror sa att hon skulle ringa upp men hon gjorde aldrig det.

Ska nog ringa upp igen snart. :)


Skriver väl något mer senare idag! :)

Av Sophia - 7 juli 2010 08:57

Godmorgon!

Inatt fick jag typ ingen sömn alls! Jag vaknade säkert 10 gånger och hade ganska svårt att somna om! Speciellt vid 5 tiden, då vaknade jag och hade jättesvårt att somna om! Men det berodde nog på att jag längade så mycket till idag. Är supertaggad på att fara till Turkiet! :D Men det suger att vi far 20.30 Menmen, bara vi kommer iväg så! :)


Aja, nu ska jag och mamma fara på ica och köpa lite grejer och jag ska ta ut lite pengar :)

Kram på er! :)

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards