Sophia!

Alla inlägg under februari 2010

Av Sophia - 20 februari 2010 20:06

chachaa <3

nu har jag äntligen gjort klart kakan :] de tog lite tid men jag åt innan jag gjorde glasyren oxå ;)

men nu få ni bilderna <3


    

först satte jag lillsyrran i att riva morötter ;]


   

och de blev ett bra resultat trots allt =]


   

men hon stog och lekte med morötterna oxå.. :/ ;P <3


sen va de dags för äggen ! de där va elviras ägg <3

    

oxå mitt ägg ;] <3


   

och tillsammans blev 4 ägg en äcklig röra =P <3


  

nu är kakan i ugnen ! :]

                           medan så satt jag och elvira och roade oss vid tv:n :] 

   

mina snygga fötter ;]


   

och efter ca. 35 minuter va kakan ute ur ugnen och efter maten blev den helt färdig <3 visst ser den mumsig ut ? (L)


för alla ni som vill ha receptet så kommer det här.


ugn : 200 grader

du behöver :

  • fyra ägg
  • 4 dl socker
  • 100 g smör
  • 6 dl rårivna morötter
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk bikarbonat
  • 2 tsk kanel
  • 1 tsk vaniljsocker

gör så här :

vispa ägg och socker. blanda sedan i resten av ingredienserna. gräda i långpanna. ( en sån form som jag hade går oxå bra )

låt den stå i ugnen i ca 30-35 minuter.

när den har svalnat så kan du börja med glasyren.


glasyr.

 

du behöver :

  • 100 g philadelfia mjukost
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 3 dl florsocker
  • 50 g smör ( inte smält )

 

gör så här :

rör ihop smör och florsocker ( knåda med händerna tills de blir lite smuligt ). blanda sedan i resten och vispa då med en elvisp. när den är som en kräm, bred då ut den på kakan. ställ den kallt och låt svalna.

 

njuut nu <3 kraam (L)

 

  



Av Sophia - 20 februari 2010 18:19

hejhej igen (L)

tänkte bara slänga in en bild på en mini-pc som jag vill ha (A) den e rosa och gullig <3


  


den är jättesöt och ser väldigt enkel ut <3

ha en fortsatt trevlig kväll !

( skriver igen när kakorna är klara ) (L)


  

Av Sophia - 20 februari 2010 16:05

hejhej :D

har just kollat lite på H&M:s hemsida och har hittat JÄTTEMTCKE kläder som jag vill ha inför sommaren :D här kommer "några" av dom ;]

 

en fin tröja.

från : H&M

  

jättesnygg tröja.

från : H&M 

 

ett par snygga skor.

från : H&M 

  

en fin skjorta.

från : H&M

 


jättesnygga shorts.

från : H&M

 

ett rosa linne. snyggt.

från : H&M

 

en randig tröja. jättesnygg.

från : H&M

 

ett svart linne. jättesnyggt.

från : H&M

  

en blommig tunika.

från : H&M

en vit kjol.

från : H&M

    

ett par tre kvarts byxor. jättesnygga :D

från : H&M


hoppas ni gillar dom lika mycket som jag!


nu ska jag gå och baka mina morotskakor <3 skriver om det sen (L) kanske följer med bilder oxå <3

kraam på er alla <3


  

Av Sophia - 20 februari 2010 15:19

hej (igen) xD

nu är jag tillbaka från promenaden ;) de va väldigt skönt att få vara ute och gå, men samtidigt så va de ISKALLT.. jag höll på att frysa ihjäl.. inte bra   menmen, jag gör allt för mitt kära goodis <3 :]

och jag träffade min kära syster där oxå ! men hon skulle fara och hämta Vickan och Emil sen skulle dom festa hemma hos lollo :P hähä..

nu ska jag väl bara tråka tills ikväll =P

tråk tråk tråk tråk tråk tråk...

hahah hejdå <3


  

Av Sophia - 20 februari 2010 14:35

hejhej ! <3

har tänkt att ta mig en promenad till ica snart, jag måste ju ha mitt godis :] ellerhur ?! för en lördag utan godis e ju egentligen ingen lördag =P

så därför ska jag gå dit snart ! :]

Mamma och Elvira har nu farit in till stan för att handla "lite" mat. så jag är ensam, eftersom att pappa jobbar så.. och de är ju ganska skönt ju ?   

men jag har ju typ inga sociala vänner som jag kan hänga med.    och de e ju mindre bra.. men vi får väl se ;)


nu ska jag börja gå iväg <3

skriver kanske när jag kommer hem (L) (A)

byye <3


  

Av Sophia - 20 februari 2010 13:07

hejsan allihopa =)

tänkte lägga ut e bild på lite kläder. skriv om ni tycker det är hiss eller diss ! <3

kraam <3 (L)



   

hiss eller diss ? <3  

Av Sophia - 20 februari 2010 12:20

hej alla sötisar <3

har faktiskt bestämt mig för att göra en morotskaka, men då när jag kollade efter ingredienser så märkte jag att vi inte har något vetemjöl !

och då sa mamma att jag fick välja mellan att gå på ica och köpa eller vänta tills hon kommer hem från coop :) och jag valde faktiskt att vänta, så jag får baka ikväll :P menmen, de gör ju inte så mycket =)


just nu så sitter jag och lyssnar på OneRepublic - all the right moves <3

åååh, den är SÅÅ bra !! (L) jag sitter oxå och kollar på fokis blogg <3

typ bästa bloggen !? (L)

kraamis <3


  

Av Sophia - 20 februari 2010 08:33

hejsansvejsan bloggen =D

ska vara lite elak och skriva med LITEN text :P

haha nej jag bara skämtar lite :P jag vaknade för typ ca. 40 minuter sen <3 vet inte VARFÖR jag inte fick sova lääänge ! så de sög jue ! menmen.. man måste ju iallafall kliva upp någon gång, och för mig blev det kl.8 xD

idag blir de väl typ bara slappa, och kanske lite goodis :] haha, men de är ju ett måste på helgen !!! <3

jag kanske kan baka något idag ? sen kan jag ta lite bilder och lägga ut här ?

de kanske jag kan.. om jag får.. xD

 

aja, kan inte skriva mer nu, skriver snart igen <3

puss och kraam på er alla! (L)

 

  

 

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards