Sophia!

Alla inlägg under juni 2010

Av Sophia - 10 juni 2010 17:30

Hej på er!


Idag har det varit sista skoldagen, för mig iallafall. Och den har varit riktigt bra!

Först så hade vi städning och lite sånt som man gör innan skolavslutningen ;)

Sen så hade vi rast sen hade vi städning igen och sedan lunch sen skulle vi åka till kyrkan och öva inför imorgon. Det gick väl ganska bra!

Efter övningen så var jag med Fanny och vi for på ica och köpte jordgubbssaft :] hihi sen for vi tillbaka till mig och fikade typ och sen for vi till Fanny.

Där kollade vi på tv, kastade boll och gjorde lite annat.

Jag kollade bland annat på när Fanny tränade inför sin varpa-tävling i helgen.


Klockan fem for jag hem och satte mig typ direkt vid dator för att skriva ett inlägg ;]


Ikväll hade jag tänkt sova tidigt, för även fast vi ska träffas klockan 9 i klassrummet och gå tio över till kyrkan, så ska jag vakna 6.15

Då hinner jag duscha, torka håret, platta håret, klä på mig, sminka mig och göra allt som jag gör på morgonen.


Jaja, nu ska jag hoppa lite studsmatta med lillasyster.

(Fanny berättade idag att 10 minuters hoppning på studsmatta motsvarar en 30 minuters promenad. Så hoppa en massa studsmatta om ni har möjlighet i sommar!)

Av Sophia - 9 juni 2010 21:41

Hej!

Nu är jag tillbaka från allt jag har gjort. Och det har varit sjukt roligt!

Först klippte jag mig ju. Det tog typ 3 timmar att klippa och slinga. Så nu har jag lugg, kort hår och blonda slingor..

Jag vet inte riktigt vad jag tycker än.. Får väl se imorgon vad som händer, om alla typ kommer skratta ut mig eller nåt. Jag tror nog att Eve kommer det.. :P


Menmen, på tivolit hade vi galet kul iallafall!

Brorsans flickvän, Maria följde också med men hon ville inte åka några attraktioner, så hon kollade bara på.

Vi åkte typ så jag höll allvarligt på att kissa på mig!

Det va sjukt roligt!

När jag och Lollo åkte en så skrek och skrattade jag så nu är jag jättehes :S

Hoppas att det är över tills imorgon!


Imorgon är det ju också sista skoldagen i sexan!

Känns både bra och dåligt. Bra att få sommarlov men dåligt att måsta skiljas från klassen.

Men så e ne i live :P


Nu ska jag ta penicillin och sedan sova.

Godnatt!;*<3

/Sophia Tolf!<3

Av Sophia - 8 juni 2010 22:09

Hej på er!

Idag har jag haft riktigt mycket på shemat så jag har inte kunnat blogga så mycket som ni säkert märkt.

Först så har jag ju varit på Leos Lekland som jag berättade igår. Och där var det jättekul jag var typ mest med Emilia och Fanny. Haha och i hoppborgen fanns det ett "berg" som man skulle klättra upp på. Och jag klättrade upp för "berget" som jag nu har döpt till Mount Everest :P Och när jag satt där uppe på toppen så föll jag baklänges, och då hängde jag där och jag och Fanny skrattade så jag höll på att ramla ner. Och då ramlade jag och när jag klättrat upp ett par gånger så skulle jag göra en gång till men då när jag kom till toppen så ramlade jag framlänges och landade nästan på Fanny.. Haha, jag trodde jag skulle dö av skratt. Och så höll vi på ett tag. Skrattade.

Och Fanny blev typ kär i ett lejon som också fanns i hoppborgen men hon kallade det alltid för Tiger.. Haha och hon vägrade lyssna på mig när jag sa att det var ett lejon. :P


När klassen skulle åka tillbaka med bussen så skulle Fanny stanna för hennes pappa skulle hämta henne där för hon skulle klippa sig. Men hon ville inte stanna ensam så jag frågade Kicki och jag kunde få stanna och då fick jag det. Så vi stannade och spelade airhockey, som Fanny typ vann i hela tiden :(

Haha, men efter ett tag så skulle vi fara och då for vi mot Umeå..


När vi kom till frisören där hon skulle klippa sig, Styling Crew, så for hennes pappa och vi var där ensamma =)

Jag drack varmchoklad och läste en skvallertidning.

När Fanny var klar, (hon blev superduper fin!), så gick vi förbi hos våra pappor och bad om pengar. Och för dom köpte vi mjukglass.

Sen gick vi typ runt och så..

Vi åkte hem med Fannys pappa och när jag kom hem så hann jag inte skriva något heller för min familj skulle direkt till Segsjön där Elviras klass skulle ha klass-fest.

Och Emilys, Eves och Emilias syskon gå också i Elviras klass så dom var där också. Det var tänkt att vi tre skulle bada men jag och Emilia fick inte, jag på grund av mitt sår och Emilia var förkyld. Så det blev bara Eve och Emily som badade.


När jag kom hem så var jag med Eve i typ 40 minuter sen gick jag och duschade för jag kände mig riktigt äcklig. Och sedan fick jag lov att städa upp lite på mitt rum, och nu sitter jag här och skriver. :)


Imorgon har vi ju sovmorgon till 8.30 Inte så mycket men det är ju ändå sovmorgon?

Så jag tänkte mig att vakna 7.15 som är väldigt ovanligt för mig som vanligtvis vaknar 6.00-6.30, tiden.

Så det känns skönt!


Och efter skolan imorgon ska jag direkt fara och klippa mig och sen efter det så ska jag direkt på tivolit som är på stadskajen här i Umeå. Ska dit med mina två systrar och kanske Fanny.

Så om det inte blir något inlägg innan skolan eller under skolan så blir det inte förrän imorgon kväll, om ni undrar.

Godnatt;*

/Sophia Tolf(L)


Av Sophia - 8 juni 2010 11:43

hej! Just nu sitter jag ensam på bussen på väg till leos lekland. Eller helt ensam är jag ju inte men jag mena att jag sitter ensam. Alla andra Dissa :( Vi är snart framme och jag ville bara skriva lite :p

 
Av Sophia - 7 juni 2010 21:23

Nu ska jag snart gå och sova men tänkte först skriva några rader..


På träningen så var jag som sagt med Tyra. Som hade ont i sitt knä, och var förkyld. Och vi satt väl mest och pratade och höll på med bollar :)

Men hon sköt bollar  på mig typ hela tiden och det ska jag säga gjorde sjukt ont! :]

Fast det va kul iallafall. Men hon tog min mobil hela tiden och försökte läsa mina sms, fast jag har lås på dom så hon kunde inte..

Men tillslut så låste jag upp så hon kunde läsa och då fick jag läsa hennes :] hon hade jättegulliga sms från sin pojkvän!

Men det var askul iallafall! skrattade inte lite mycket!


Efter träningen skulle vi få shorts och strumpor som var bra med tanke på att jag inte har så många shorts och strumpor..

Så det var väldigt bra!


Nu hade jag tänkt gå och cova för jag är dötrött! :(

Godnatt på er!

/Sophia Tolf;*

Av Sophia - 7 juni 2010 16:30

Hejsan! :)

Haha, någon som testade "fjortisomvandlaren"? Någon som tyckte att det liknade fjortis "språk" eller vad jag nu ska säga? ;)

Haha, det tyckte verkligen inte jag! Låter mer som ett annat, annorlunda, språk?

Haha, det va lite mysko.


Idag ska jag fara och kolla på min träning med Tyra.

Jag kan inte vara med för jag har ont.. :( Och Tyra vet jag inte vad hon har gjort ;]

Och den börjar kl. 18.30 så jag hinner en massa saker innan det..


Av Sophia - 7 juni 2010 15:04

Kommer alltid finnas här för dig, syster! Älskar dig och tro inget annat.

Det är inte över än! Ni finns fortfarande kvar hos varandra! Det vet jag.

Men även om det kan kännas jobbigt nu så vet vi båda att du har folk som älskar och bryr sig om dig! Så allt kommer ordna sig tillslut även fast det inte känns så nu.

Så håll ut!<3

 

Till

storasyster Louise Sjöström!

Älskar dig, sis!

Av Sophia - 7 juni 2010 14:17

Nu undrar ni säkert varför jag skriver tidigare än vanligt? :] Vanligtvis brukar vi ju sluta 15.00 på måndagar men idag så fick vi sluta 13.50

Det är för att imorgon 11.15 så far hela våran klass till brännland för att vara på Leos Lekland :)

Där ska vi vara till kl 14.30 ungefär och egentligen brukar vi ju sluta 13.50 på tisdagar men nu kommer vi sluta typ 15.15-15.30 tiden så då har vi en massa tid som vi tog igen nu och på onsdag kommer vi få 30 minuters sovmorgon<3

Så på onsdag slutar vi 8.30 och då kanske jag skriver något på morgonen :) <3


Nu skaw jauwg kolla påh Wild Kids meh mihn lillawsyster :]
puwshej. Haha vilken fjortis jag blev helt plötsligt :P <3

/Sophia Tolf<3


LÄNK TILL FJORTISOMVANDLAREN :P

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards