Sophia!

Alla inlägg under juni 2010

Av Sophia - 14 juni 2010 10:56

Godmorgon! Eller kanske, goddag? :P

Jag vaknade för typ 40 minuter sedan. Då klev jag upp och sedan dess har jag varit sittandes här. Vädret här i Sävar är väldigt dåligt! Inget sommaväder precis.

Men vi får hoppas att det kommer mot veckan.


Idag skulle jag vara med Evelina, men hon har inte ringt än, så jag hinner nog göra en massa saker innan dess. Bland annat skriva en packlista till Turkiet. Som bara är 23 dagar bort btw! Lovley<3


Så det tänkte jag hinna med. Packa gör jag väl imorgon eller någon annan dag i veckan.


Nu ska jag gå och klä på mig.

Ha en bra dag! (L)


 

/ Sophia<3

Av Sophia - 13 juni 2010 22:25

Hej!

Jag kom, för bara ett tag sedan, tillbaka från farmor och farfar. Dit for jag nästan direkt efter att jag kom hem från Umelagun. Där kollade vi på tv. Som vi oftast gör där..

När klockan började närma sig tio så kände jag och Elvira att det var dags att fara hem för jag var jättetrött!

Men när jag kom hem så satte jag mig vid datorn eftersom att jag lovat att lägga ut lite bilder. Så dom kommer väl här..<3


  Det var dykförbud på nydala-bryggan.   Vi såg fullt med fiskar!   ..   ännu mer fiskar!   Eves ben <-----  -----> mina ben :]   Jag och Evelina.   våra ben.   Eve bakom gräset.   Evelina   Jag..   Jag.. :]   jag bakom blommor.   jag..   mina nya flipflop som jag köpte igår.<33   Eves finfina skor   Eve redo att hoppa i!  

Umelagun!! (LL) Bästa badstället man någonsin skådat här i Umeå.


Här är också en video där jag filmar fiskarna vi såg.

Man såg dom mycket bättre än vad jag trodde.. :P



Nu ska jag sova, Godnatt!<3

Av Sophia - 13 juni 2010 15:48

Nu har mamma bestämt sig. Hon kunde skjutsa oss. Och vi som far blir jag, Evelina och Elvira.

Kommer nog bli jättekul! Vi kommer kunna bada i ca 2 timmar och 45 minuter eller nåt sånt :] Superkul!(LL)


Jag kommer ta med mig kameran dit så då får ni lite bilder från kvällens härligheter!

Nu ska jag äta sen ska vi fara och hämta Evelina, och sedan vidare till Nydala.


Kram!


En liten sommarlåt på det :)


härlig låt och perfekt för sommaren! <3


Av Sophia - 13 juni 2010 14:42

Hejsan!

Nu är värmen här! Det är grymt varmt och solen lyser.

Hur är vädret hos er?


Jag kom nyss hem från fotbollsplanen där två grymma matcher har spelats. Första matchen var flickor 99, Elviras lag. Och dom vann överklassat! 13-0 till dom.<3 Grattis tjejer!

Sen var det ju flickor 97, mitt lag. Som också vann! 5-0 till oss.<3 Grattis hörni!(LL)


Just nu sitter jag och njuter av en kalastårta och ska så snart som möjligt gå ut och njuta av solen!

Btw, pratade nyss med mamma. Frågade om hon kunde skjutsa in mig och Elvira och kanske någon kompis till oss, till Umelagun så vi kan bada. Och hon sa kanske. Om hon gör det så far vi kanske vid halv fyra-fyra. Vi får verkligen hoppas!

Det är ju så grymt varmt!


Men nu ska jag gå och njuta av sommarlovs värmen!<3

Kram!(L)

Av Sophia - 13 juni 2010 09:41

Godmorgon!! :D

Idag skiner solen men det är inte så hemskt varmt ändå.

Mitt lag har match idag men med tanke på att jag inte tränat i veckan så tror jag att det är bäst för hela laget om jag står över?

Men kolla ska jag göra iallafall! Måste ju komma mig ut idag även fast det "bara" är 15 grader. Jag ska nog kolla på Elviras match också, som börjar 11.45


Jag tror att jag kommer umgås med min kamera idag så det kommer säkert lite bilder senare idag.

Just nu så låter det som att mamma, pappa, mormor och Lollo pratar om att Lollo ska följa med oss till Turkiet? Hoppas verkligen hon ska det! Hon är ju en del av familjen?

På onsdag är det ju 3 veckor kvar innan avresan till utlandet. Och jag tänkte mig att börja packa lite smått redan i veckan. Så då är det ju börjat lite iallafall. För jag kommer ju vara borta ganska mycket innan vi far.

På midsommar ska vi åka upp till Johannisberg, som är ett underbart ställe där mormor har en stuga som vi typ delar med hon. Där finns det inte så himla mycket saker att göra, eller jo, men bara om man kommer på det. Stugan ligger vid en sjö så vi brukar alltid gå ner och bada på midsommarafton. Då tar vi med shampoo, tvål och balsam och det är hur härligt som helst, även fast det oftast är svinkallt.


Några dagar efter att vi kommit hem därifrån så ska jag och laget åka till Piteå som jag sagt förut och spela i Piteå Summer Games.

Det är den 2 Juli, och när vi kommer hem är det 4 Juli och bara ca 3 dagar kvar tills utlandsresan. Så jag har lite tajt däremellan. Men det går säkert bra.


Nu så hade jag faktiskt tänkt att berätta vad som var överraskningen på cykelfesten. Jag har ingen aning varför jag inte har skrivit det innan men jag har väl bara inte orkat?

Men nu så orkar jag, och så här var det:


När vi samlades, efter alla tre rätterna, på skolan igen så väntade vi på att klassföräldrarna skulle berätta våran överraskning. Efter ett tag så listade vi iallafall ut att vi skulle hålla till inne på högstadiet. När vi äntligen fick gå in dit så gick vi till Uppis och där kom då två killar en kille som kallade sig själv DiscoDick som var klädd i affro frisyr och discokläder. Typ som en gammeldags discokille :P

Den andra kallade sig själv för Svensk-Jerry och han var klädd i kläder med dom svenska färgerna och en clownhatt med sveriges färger.


Vi skulle ha Fångarna på fortet i Sävar..


Dom började med att dela upp klassen i 2 lag. Mitt lag fick Svensk-Jerry som ledare och dom andra fick DiscoDick.

Först skulle vi ut i typ hela högstadiet och leta efter lappar med tigrar på. Det lag som samlade mest vann den omgången. Och vilka tror ni det var? Vi såklart!! :P

Sen skulle vi ut och ha enskilda tävlingar i olika celler. Och vi klarade typ alla :] sen skulle vi fika med melodikryss och dåskulle vi få en ledtråd och sen skulle vi göra en massa saker. En sak var att drick en massa fanta från en hink med spenar. Nästan alla i laget drack samtidigt och typ en eller två fick vara "avbytare". Jag drack hela tiden och jag mådde jättedåligt efter det! Men inte lika dåligt som Johan. Han spyr ganska lätt och såklart så spydde han nu. Ganska äckligt, men han mådde bra efteråt.


Sista saken var att vi skulle göra samma sak som med tigrarna fast den här gången var det med chokladfemmor. Så det var gott!

När vi kom tillbaka så fick vi veta det slutgiltiga resultatet. Vi hade vunnit!<3

Yeeeeeeeah, grattis till oss! (L)


Det var våran överraskning från cykelfesten!

Hade jättekul!<33

Men nu kommer vi inte kunna umgås sådär hela klassen igen. :( Vi är splittrade nu. för alltid..



Av Sophia - 12 juni 2010 22:29

Hej!

Nu är det sent och med tanke på hur lite jag har sovit i natt så är jag ganska trött. Så om ni undrar varför jag bara har skrivit kortisar till inlägg så är det för att jag inte har varit pigg nog att blogga. Men det blir bättre imorgon hoppas jag!<3


Godnatt! ;*

tv.

Av Sophia - 12 juni 2010 21:05

Blev inte att fara till farmor. Stannar hemma och ser på tv med far min istället... :]

Av Sophia - 12 juni 2010 18:02

Hejhej!

Jag har ännu inte gjort något ikväll, men just nu sitter jag och pratar med farmor i telefon. Jag funderar på att fara och hälsa på.

Men vi får se hur det blir..



Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards