Sophia!

Alla inlägg under juni 2010

Av Sophia - 19 juni 2010 22:34

Hello!

Nu har jag kommit hem från stan och kommissarie späck.

Filmen var jättebra och riktigt rolig! Hihi^^


På vägen till stan kollade jag ut genom fönstret och började tänkta på flygplan, utlandet och mest av allt Turkiet! Jag kan inte fatta att det bara är 18 dagar kvar tills vi flyger iväg till Turkiet. Och jag fick fjärilar i magen bara av att tänka på det!

Så nu ska jag börja förbereda allt som behövs innan resan! Inte ikväll då, men kanske imorgon efter matchen eller så.

18 dagar är verkligen inte mycket om man tänker det så, men om man tänker 3 veckor, nästan 2 så känns det som en evighet kvar!

Men jag tänker dagar och känner mig bara lyckligare och lyckligare för varje dag som går!


Snart ska jag gå och lägga mig eftersom att som jags skrev nyss så har jag match imorgon och det är samling 12.15 så.. Jag vill vara pigg och glad då!

Först tänkte jag bara lägga ut lite bilder på mitt härliga Turkiet! (L)


 

Havet<33

Det underbara hotellet där vi ska vistas i 2 veckor, Barut Hotel Hemera Resort & Spa<33 (Vi säger bara Hemera)^^

    

(L)

  (L)   (L)   (L)  

(L)


Snart så! (L)

Gjorde en liten "kalender" inför resan :] hihi^^

  

(klicka för större storlek.)

Kommer lägga upp en sån här bild varje dag och varje dag har jag kryssat i en ny ruta<3


Godnatt!(L)

Av Sophia - 19 juni 2010 18:15

Hejhej!

Här sitter jag med Hanna och vi pratar lite om allt möjligt. Bland annat om kvällen som kommer bli så att vi ska gå på bio och kolla på en film som heter Kommissarie Späck, den filmen verkar riktigt bra och rolig! Har någon av er sett den?

Filmen börjar iallafall 20.30 så vi ska väl fara någon gång vid 19.45 tror jag.


 

hihi^^


Snart ska vi fara till Hanna som ska äta middag och efter det ska vi typ fara.

Så när jag kommer hem är nog efter 22.00 så det kommer nog ett inlägg då eller nåt.


Ha en superbra kväll! (L)

Här kommer en trailer av filmen :)


(L)

:)

Av Sophia - 19 juni 2010 13:21

Nu har jag kommit hem från stugan. Det var ganska kallt men jag överlevde. Jag och Elvira fiskade lite grann först men gick upp när Elvira inte ville fiska mer för hon inte fick några spigg.

Då gick vi in i stugan och spelade master mind som jag sög på. hihi^^

När vi hade spelat det några gånger så bytte vi till vem där? och där vann jag! Jag fick 5 "pluppar" och Elvira fick 3.


När vi kom hem satte jag och Elvira oss vid datorn och jag hjälpte henne att göra en header till hennes nya blogg, som ni kan hitta här. Hon gjorde den igår och kommer nog fortsätta ett tag, hoppas jag!


Snart ska jag ringa till Evelina men först måste jag få något i min mage.^^


Bild från idag:]

  

Kram/Sophia<3

Av Sophia - 19 juni 2010 09:13

Hej!

Vi bestämde oss för att fara vid 10.00 istället så jag har lite tid. :)

Jag har just varit och duschat så att jag kan känna mig lite fräsch ;)


Idag är vädret riktigt dåligt! Det regnar (regnade), är ingen sol och inte så varmt, så jag tror inte att det blir att bada, men fiska spigg kan jag nog göra. hihi^^


Men nu måste jag tyvärr gå och äta frukost och sminka mig innan vi ska fara ut till stugan.

Ha en bra dag!


Av Sophia - 18 juni 2010 22:36

Nu har min fredagskväll typ tagit slut. Eller iallafall myskvällen. :] Jag har kollat på en film som jag hyrde med Elvira, som heter The ugly truth. Och den filmen är riktigt bra!

När vi sett klart så gick vi upp och Elvira satte sig vid datorn och jag gick och läste en bok.


När Elvira var klar så gick jag ju förstås hit och ville skriva dagens sista inlägg innan jag ska gå och sova för jag måste typ upp vid 8 imorgon för vi ska fara ut till stugan vid 9 typ så jag måste vara klar innan dess. :]

Så jag ska bara läsa lite mer sen ska jag sova!


Godnatt alla sötisar!<3

(L)

Av Sophia - 18 juni 2010 17:36

Hejhej alla!

Nu är jag hemma från Botsmark och vädret är sämre än sämst! Det regnar och regnar och regnar! Inget roligt väder!


I botsmark har jag iallafall haft kul! När vi kom i onsdags så tog vi det bara lugnt framför tv:n. Vi kollade på två filmer. :) fyra bröllop och en begravning, och någon annan som jag inte minns vad den hette. Bra var dom iallafall!

Vi somnade omkring 00.00-00.30 tiden och vaknade vid 11.20 eller nåt sånt, nästa dag.

Igår så var vi med Emelie när hon kom hem. Och vi gick mest och typ latjade runt ;)

Vi var också med Ally ett tag, när inte Emelie hade kommit men när hon for hem så kom typ Emelie.

Så då var vi typ bara lite överallt, sen ringde en tjej som heter Jenneli som vi var med ett tag. Då var vi ute och gick och vi hittade en massa blommor till min sommarlovsläxa! Så nu saknas typ 4 blommor så är jag klar! Och dom kan jag säkert plocka när vi är i Johannisberg på midsommar.


På kvällen så kollade vi på fotboll med Jonas och Sebastian. (Jonas är Johannas "pojkvän" eller vad man nu säger. Kanske man säger sambo, vet inte? :P Och Sebastian är Reginas yngsta låtsasbror. Alltså Johanna och Jonas son.)

Fast jag och Regina var inte så intresserade av matchen vi höll mest på med mobilerna och sånt :]


När vi gick och la oss va säkert klockan kring 1-tiden. Och nästa morgon vaknade vi, eller Jonathan och Moa kom och väckte oss, vid 9-tiden. Då kollade vi på TV typ sommarlovsmorgon eller nåt sånt. Sen gick vi och åt frukost.


Efter frukosten gick vi till Emelie, som hahr klippt sig idag btw, blev assnyggt gmn! (L) Då gjorde vi lite olika saker, fast inte hemma hos hon då..

Vid 16-tiden kom mamma och hämtade mig och när vi kom hem så började det typ spöregna. Då for vi också på ica så vi blev lite extra blöta :]

På ica köpte jag lite godis som jag ska äta ikväll. Mums! :] <3


Ikväll ska jag nog bara kolla på tv och vara med familjen. Tror jag iallafall, om det inte blir några ändrade planer..

Och imorgon ska vi nog troligtvis ut till stugan och städa i lillstugan, där vi brukar sova när vi är där. Och är det fint väder så hoppar jag nog ner i havet. :]


Nu ska jag byta om och sätta mig framför tv:n innan vi ska äta.

Kram!/ Sophia<3

Av Sophia - 16 juni 2010 17:35

Nu är vi tillbaka från Umelagun :) Det va kul, men Regina och Elvira frös typ för det mesta :]

Jag tyckte att det var varmt!

Och Regina var väldigt dum! Hon försökte kasta i mig i det "kalla" från den varma!?

Usch!


Snart ska vi åka till Botsmark, vi ska bara äta middag först.

Kommer väl tillbaka på torsdag eller fredag! (hoppas fredag!) :]


  

Kram/Sophia<3

Av Sophia - 15 juni 2010 20:26

Just nu håller jag och Regina på att baka en rulltårta.

Och vi har också just varit på ica och köpt godis :]

Jag hade egna pengar, men den envisa ungen var tvungen att betala själv! :( :]


Nu är vi iallafall laddade för kvällen. Vi ska nog kolla på film eller nåt.. :)

Och imorgon ska jag, Regina och Elvira cykla till umelagun. (Om det är bra väder)

Men det ska typ vara det så..:]

Hoppas! (L)


Och mamma hade tydligen pratat med Johanna och sagt att jag ska kanske stanna hos dom tills på fredag. För annars skulle jag bli hämtad så sent på torsdag och så.. Men det är ju bra!! För jag vill ju stanna så länge som möjligt!<3


Men nu ska vi fortsätta<3


  

Kram/Sophia<3

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards