Sophia!

Alla inlägg under augusti 2010

<3

Av Sophia - 23 augusti 2010 17:26


Nu så kommer jag att finnas på en annan adress. Tryck här för att komma till min nuvarande adress! Vill inte tappa läsare bara för att jag byter blogg! Så om det är någon som läste ofta, så fortsätt gärna läsa! Jag är precis samma person bara på en annan adress!! :)


Puss och kram! <3

Av Sophia - 20 augusti 2010 22:21

Hej!


Sitter vi farmor och farfars dator, tänkte att jag kunde skriva lite grann. (:

Cirkusen var bra! Jag hade typ kul :]

Jag hann inte skriva något efter att jag hade duschat för jag skulle torka håret, platta håret, fixa håret, sminka mig och äta middag innan Amanda och Moa kom så jag hade verkligen inte tid.. Men nu fick jag lite tid..

Blir nog en tidig kväll. Är jättetrött, tänkte gå och lägga mig när jag skrivit klart :)


Vi får se hur uppdateringen blir imorgon med tanke på att jag inte är hemma, men jag kommer säkert att få in iallafall kanske 1-2 inlägg :)


Nej, nu håller jag på att somna vid datorn.


Godnatt! (: <3


Länkar:

Lollo

Erika

Alma

 :)  




Av Sophia - 20 augusti 2010 15:26

Hej!
Kom för ett tag sen hem från Fanny. Jag och Evelina har varit med henne idag. Men jag for hem vid två för att jag hade varken ätit frukost eller lunch, så jag var ganksa hungrig. Men nu har jag iallafall ätit en mättande lunch.

Hemma hos Fanny satt vi mest vid datorn och kollade på videoklipp på olika attraktioner på Gröna Lund och Liseberg. Haha, kollade bland annat på insane! Den va riktigt "insane" :P Haha^^

Efter att jag kommit hem så har jag inte gjort så mycket, ätit lunch och kollat på tv. Nu hade jag tänkt att gå och duscha tror jag.. (a) Känner mig typ äcklig :]

Skriver sen ♥

...

Av Sophia - 20 augusti 2010 10:47

Godmorgon!

Trodde verkligen inte att jag skulle sova såhär länge nu när jag gick och la mig så tidigt igår, men halv 11 imorse kom Elvira och väckte mig. Haha, jag förstod först ingenting!^^


Idag så ska jag nog vara med Evelina tror jag. Sa iallafall det igår. Får se hur det blir.


Men..


För kanske nån vecka sen eller så så sa ju jag att jag hade lite dåliga, men ändå bra nyheter, som jag skulle berätta efter att tävlingen var slut.

Det jag tänkte berätta var att jag kommer inte längre att skriva på här på den här bloggen.. Jag kommer att byta till en annan och skriva där precis som vanligt!

Så den enda ändringen blir namnet och utseendet. Men jag kommer ju såklart ha kvar najsigtjej.bloggplatsen.se! Så att man kan läsa gamla inlägg och sånt om man vill. Så jag kommer fortsätta vara mitt gamla jag bara på en annan blogg..

OM jag inte känner att jag trivs lika bra med att skriva där så kommer jag komma tillbaka!

Hoppas att ni fortsätter läsa min blogg även fast det är en annan.


För att komma till bloggen tryck här.

Har redan skrivit ett par inlägg där, medan jag har känt mig för liksom hur jag ska göra, vilken jag ska ta.

Men jag kommer att skriva mina sista inlägg här idag, och imorgon blir det den nya.


ps: klaga inte på namnet! Visste inte riktigt vad jag skulle ta, så det blev det där! :] <3


Ha en bra dag! <3

Av Sophia - 19 augusti 2010 22:10

Hej på er!

Efter som att det är torsdag och jag inte har haft så mycket tid idag på mig, så tänkte jag avsluta tävlingen nu!<3

Tack alla ni som har varit med och jag hoppas att ni deltar i fler tävlingar framöver! :)


Så vinnarna är:


1:a pris: Louise Nyström! Grattis! Du kommer att bli länkad i min blogg i 3 veckor framöver!

2:a pris: Alma Morefält! Grattis! Du kommer att bli länkad i min blogg i 2 veckor framöver!

3:dje pris: Erika! Grattis! Du kommer att bli länkad i min blogg i 1 vecka framöver!  

 

En fjärde som också svarat rätt men svarde lite sent var Evelina Spetz! Som ett grattis så blir du länkad idag och så får du en jättekram nästa gång vi ses! :) 

 

Jättestort grattis till er alla! :) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag sova med tanke på hur tidigt jag vakna imorse.. Så jag är gaanska trött. :]

Godnatt!<3

6-1

Av Sophia - 19 augusti 2010 19:34

Nu är jag tillbaka från matchen. Hann se typ 20 minuter. Och Sävar vann matchen! Med 6-1.
Sitter just nu och chattar med min asgrymma tremening Beatrice som är typ 10 år tror jag (a) :P Haha, jag försöker hjälpa henne med hur hon ska göra med håret när skolan börjar. hon har just klippt sig kort hårigt, så det är lite svårt för mig som har längre hår att veta vad hon ska göra för frisyr :) Men nånting kommer hon säkert på :)

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Vill fara och hälsa på farmor och farfar, men vi får se hur jag gör. ♥

Kram! :)

Av Sophia - 19 augusti 2010 17:58

Hej!

Regina for just hem.. Tråkigt. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske gå och kolla på Elviras match. Men först så ska jag iallafall berätta vad jag och Regina har gjort :)


När hon kom hit var klockan lite innan 7. Då var vi ju ganska trötta så vi gjorde inte så mycket, vi pratade mest. Vid halv 9 skulle jag tro, så klev Elvira upp. Då satte vi oss typ vid tv:n och efter ett tag så försökte Elvira tvinga ut oss att hoppa studsmatta i typ 8 grader. Efter ett långt tjat så gick jag med på att iallafall gå ut och kolla på vad hon ville visa. Sen gick vi in och gjorde inte så mycket. :P


Efter ett tag, kanske vid halv 11, 11 så började jag och Regina att laga mat för vi skulle typ leka restaurang med Elvira. Våran restaurang hette RoS. (Regina och Sophia). Vi bjöd våran gäst (Elvira) på pommes frittes och det fick hon doppa i ketchup, citron majonäs och min och Reginas hemma-gjorda dressing. Haha, vi vet inte precis vad vi gjorde, vi bara slängde i nåt.. Men hon gillade den iallafall.^^


När hon ätit det bjöd vi på "dessert" som vi kallade det.. Det blev mina chokladbollar från igår och melonbitar doppade i choklad sås. Haha, men hon ville typ inte ha nåt.. :] Så vi fick typ all melon och hennes chokladbollar. Haha, efter det så vet jag inte riktigt vad vi gjorde.. Jo, vi gjorde en tävling där Elvira och Regina som var deltagare skulle ha en sked var och sitta på en stol och blunda. Sen skulle jag ta saker från kylskåpet, t ex. majonäs, honung mm. Haha, sen skulle dom hålla för näsan och äta det där. Sen skulle dom gissa vad det var dom åt.. (a) Haha^^ Det var kul! 


Sen så latade vi oss typ mest.. Vet inte riktigt vad vi gjorde. Men vid kanske två tiden så gick vi till Sävar Restaurang och Pub där jag och Regina åt lunch. :] Haha mums! Men jag besällde en visuvio med sås. Men när dom kom med pizzan så var det en vanligt visuvio. :( Men det var gott ändå!


När vi kom tillbaka var kanske klockan efter tre någon gång. Då satte vi oss vid datorn och kollade på ett avsnitt av Det okända. Sen gick vi till tv:n och satt typ där till middan som blev kring halv sex. Efter det så gick vi ut och hoppade en kortkort stund och sen skulle hon hem.


Idag fick jag även ett häfte från skolan där det var en massa papper som vi hade fått skriva när vi va och hälsa på på högstadet. Där fick vi typ skriva saker om oss själva. Haha, typ kul å läsa :P <3


Nu ska jag gå upp på planen och kolla på matchen.

Kram :)

Av Sophia - 19 augusti 2010 06:09

Godmorgon ♥

Oj va tidigt det är! Men det är ju egentligen bra. För jag har ju sagt att jag ska vända på dygnet? Och det här var typ enda tiden Regina kunde komma så..
Jag tror inte att vi bestämde att hon skulle sova här, jag tror att hon far hem ikväll. Så under dagen kommer jag nog inte kunna uppdatera några inlägg för att jag kommer ju vara med henne. Men ikväll så kommer det att skrivas! :)

Nu ska jag gå och fika och sen måste jag sminka mig. Hon kommer faktiskt ännu tidigare än jag skrev igår. Hon kommer ungefär 6.45.^^ Haha så då måste jag vara klar.

Ha en superbra torsdag! :)
Kram ♥

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards