Sophia!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sophia - 16 augusti 2010 14:52

Det har blivit dålig uppdatering idag, men jag har ju varit med Fanny som sagt.

Hon for nyss hem så jag kan skriva ett kort inlägg..

Vi har inte gjort så mycket, vi har mest suttit vid datorn och på mitt rum.

Och Fanny blev typ helt galen, vet ni vad hon gjorde? Hon läste ut två hela böcker på kanske en timma? Helt sjukt!! Jag läser typ 2 kapitel på en timma ;) Haha..

Men hon är ju lite som hon är.. ;)


Regina kommer nog troligtvis inte idag. Först skulle hon typ komma men Johanna tyckte att det var bättre om hon kommer ikväll, imorgon eller på torsdag. Jag hoppas hon kommer ikväll eller imorn :] <3


Nu är jag iallafall ensam och jag tror jag ska städa lite. Får se :)


Kram!

Av Sophia - 16 augusti 2010 11:24

Hahah ja min subrik saknas ju inte när det står sådär?? ;)


Iallafall..


Igår så blev det inte nå mer inlägg men det enda jag gjorde var att jag var med Fanny. Hemma hos henne kollade vi på film. Fame. Den första filmen. Den var riktigt bra! Jag tycker den är bättre än den jag har hemma, den andra alltså. Men det tycker inte Fanny.


När vi sett klart den så for vi hem till mig, för Fanny skulle sova hos mig. På vägen hem så stannade vi till hos Evelina och knackade på hennes fönster till sitt rum där hon och Sandra satt och målade naglarna. (a) Haha, så vi pratade med dom ett tag.


När vi kom hem till mig så poppade vi popcorn och satte oss och såg på Vänner.

Vi somnade kanske vid halv ett.


Idag så ska kanske Regina komma hit. Så om hon gör det så vet ni ju att det inte blir så mycket bloggande.. Men jag skriver mer när jag är säker på om hon ska komma..


Nu ska jag fortsätta fika med Fanny.


Kram!

Av Sophia - 15 augusti 2010 18:37

Hej! Nu ska jag snart fara ner till Fanny, ska vara med henne ikväll. Vet inte vad vi ska göra men något kul blir det nog iallfall :)


Kram   

Av Sophia - 15 augusti 2010 16:05

Nu är jag tillbaka från Rovågern. Det var jättekul! Vattnet var varmt och kanske en timma eller så när jag och Fanny hade kommit så kom Elvira och Matilda, 2 tjejer som är lika gamla som jag och Fanny som också är från Sävar. Så vi var med dom.

När klockan var efter tre så for vi hem. När jag kom hem så hoppade jag direkt i duschen. Kändes riktigt skönt! :)
Ikväll så ska jag kanske vara med Fanny tror jag. Om jag inte ska åka till Botsmark. Men det är kanske 10% chans att jag ska dit.  
Vi ska också grilla ikväll! Mums! Det känns länge sen jag åt grillat även fast det var senast igår i Skellefteå! :P
Haha (a)

Aja, nu tänkte jag berätta om helgen. :)

När vi kom dit på fredagen så stannade vi till i Bergnäset hos min farmors moster Berit som var en jättetrevlig liten tant. :] Där bytta vi om och blev bjudna på lite fika. När klockan blev ungefär 12.15 eller så så åkte vi iväg till kapellet där begravningen skulle äga rum. Begravningen var fin och vi var 17 personer där. Det var bara såna som jag känner och är släkt med. Från pappas sida. :) Efter begravningen åkte vi iväg till Gammelstan och åt sen lunch på Kaptensgården som det hette. Där fick vi en köttbit och potatis. Jättegott! När alla var glada och nöjda så for dom flesta hem förutom jag, mamma, pappa, Elvira, Maria, Maja och Lova som gick på en promenad i Gammelstan.

När vi kom tillbaka så åkte vi till Sundebyn där Maria, Henrik, Maja och Moa bor. Där väntade Henrik, Moa och Alva. Då blev vi bjudna på något att dricka, och satt ute på deras altan och hade trevligt. Där satt vi länge länge och efter en liten stund kom Lars och Kajsa och vi fortsatte prata.

Sen började alla barn leka och ha kul och kring klockan sju blev det middag. Då hade också pappas moster Birgitta och hennes man Dick kommit och dom hade tagit med sig middag. Iallafall till dom vuxna. Dom hade gjort skinkpaj och räkpaj. Jag åt skinkpajen och Elvira tog räkpajen. Dom andra barnen åt makaroner och korv. När vi ätit så fortsatte vi leka, vi lekte en massa på studsmattan och eftersom att dom flesta barnen var väldigt små så blev det småbarnslekar! Men det var ändå kul! :)

När klockan var kanske åtta, så satte vi på en film som heter Lasse&Majas detektivbyrå, Kameleontens hämd. Men det var nog bara Moa som kollade på den. Maja, Alva och Lova hade fullt upp att kittla mig. Och jag hade fullt upp med att bli kittlad. :] Men det dröjde inte länge innan Moa hade somnat så vi stängde av filmen och bar in Moa i sitt rum så att hon kunde få sova. Då började jag Lova och Maja klä ut oss och leka halloween. Och efter ett tag kom Elvira och var med. Så vi gick bus eller godis hos våra föräldrar. 2 gånger :P Första gången var jag en "läskig" cheerleader, eftersom att Maja är 6 år och jag är 7 år äldre så kunde jag inte ha så mycket av hennes kläder. Det enda jag kunde ha var pom-poms :] 
Andra gången var jag en cheerleader ko :P Haha hon hade som en mask som var en ko. Så jag satte på mig den, men jag såg nog ganska knäpp ut eftersom att jag har ju glasögon så dom satt utanpå masken.. :] Ala vuxna tyckte jag såg knäpp ut! Det gjorde nog barnen också.. (a)
Sen vid 23 tiden så var det dags för oss att gå ut och sova i husvagnen.

Nästa morgon vaknade jag klockan 9.30 ungefär, för att mamma väckte mig. Då gick vi in och åt frukost och kanske vid 10.30 eller så, så gick vi över till Lars och Kajsa som bara bor 2 hus från Maria och Henrik. Så det var kul att se hur dom hade gjort om.
Vi stannade inte där så länge kanske 20 minuter, sen åkte vi iväg. När vi kom till Piteå så stannade vi och åt lunch på Max. Sen åkte vi vidare till Skellefteå. Vi kom dit vid kanske tre-tiden. Då gick vi runt på en rundtur, eftersom att det var första gången vi var i deras hus för att dom flyttade när vi var i Turkiet i år. Så det var kul. Dom var inte riktigt färdiga ännu, men det var iallafall ett fint hus!
Vi satt och pratade och lekte med deras 4-åriga dotter Vera och sen blev det mat. Dom har också en 7-årig son, Axel, men han var borta på kalas så vi träffade aldrig han.
Till middag fick vi grillat kött och potatis. Jättegott! :)
Och till efterrätt blev det hjortron och glass. Mums! :)
Efter maten gick jag och Vera upp och spelade spel och Elvira somnade i deras soffa. Sen lekte jag och Vera med hennes dockor och en stund efter det så skulle vi åka hem.
Vägen hem gick bra. Jag spelade Elviras nintendo ds och vilade lite.

Så det var helgen uppe i norr. ;)
Nu ska jag gå och försöka få tag i Regina. Hon svarar inte på mina sms.. :(

Kram ♥

Av Sophia - 15 augusti 2010 12:02

Nu är det bestämt att Fanny ska följa med! Vi ska fara och hämta henne snart, ska först åka och handla lite fika på ica först.

Vi hörs när jag kommer hem! :) ♥

Av Sophia - 15 augusti 2010 10:13

Godmorgon!


Idag är det söndag och bara ungefär en vecka kvar till skolan börjar.. Jag och mamma ska åka till Rovågern i Täfteå och bada. Ska ta med någon kompis för jag vill inte bada själv! Mamma kommer nog inte bada så mycket.


Så nu ska jag äta frukost och sen hitta min bikini. :] Vi far om kanske 2 timmar (a)


Kram   

Av Sophia - 15 augusti 2010 00:04

Hej! Nu är klockan över 00 och jag ska gå och lägga mig direkt efter att jag har skrivit det här inlägget.

Blev en väldigt kort uppfattning av helgen i förra inlägget, men jag kunde inte göra det bättre än så ikväll för Elvira stog och stressade mig hela tiden att jag skulle komma och kolla på tv med henne. Så imorgon ska jag berätta lite mer detaljerat..

Nu är jag jättetrött! Klev upp 9.20 imorse.. Jobbigt. Har sen varit igång mest hela dagen så det ska bli skönt att få sova i min egen säng!

Sov gott!
Sophia ♥

Av Sophia - 14 augusti 2010 22:37

Hej! Nu är jag äntligen tillbaka från Luleå. Eller äntligen och äntligen.. Ville ju vara kvar där i värmen! Har varit super varmt dom här dagarna! Igår var det supervarmt och hela dagen idag har det varit supervarmt!


Efter begravningen igår så åt vi en sen lunch på någotställe i Gammelstan. Det var jättegott, det blev kött och potatis. Mycket trevligt! Efter det for jag, mamma, pappa, mina tremeningar Lova och Maja och pappas kusin (Majas mamma) Maria och fick runt lite i Gammelstan. Vi gick till ett ställe som heter Hängan, där dom har en massa djur. Men djuren var inte där så vi gick bara runt. Sen gick jag tillbaka till stället där vi åt för att jag fick väldigt ont i magen.. Så jag var där och efter ett tag kom dom andra tillbaka. Då åkte vi hem till Maria och Maja och Majas storasyster Moa och deras pappa Henrik. Där hade vi trevligt och efter en liten stund så kom pappas andra kusin Lars med sin fru Kajsa och deras barn Lova och Alva. Kajsa är också gravid och väntar barn om ca en månad, så snart blir det en tremening för mig och Elvira. 

Alla barnen var ju lite yngre än jag och Elvira dom var :

Maja, 6år

Moa, 8år

Lova, 6år och

Alva, 4år.


Men jag var med dom ändå! Dom var jättegulliga och vi har haft kul hela hela tiden!


Idag när klockan var kanske 12 eller så så packade vi ihop och började köra söderut. :) Vi stannade av i Piteå och åt lunch, sen fortsatte vi till Skellefteå där vi stannade hos några kompisar och var där och åt middag och for hem vid nio. :)

Så min helg har varit jättekul! Imorgon hoppas jag att det är bra väder! Så att jag inte kommer hem från värmeparadiset till skitväder! :P


Nu ska jag kolla på tv med Elvira. :)


Kram! <3

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards