Sophia!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sophia - 13 augusti 2010 07:15

Godmorgon!


Idag är det fredag den 13, som också betyder otursdagen! Och jag som ska på begravning.. Fast jag oroar mig inte direkt så mycket för det. Det enda jag oroar mig för är att jag inte har någon mp3 i bilen, för att den är helt trasig av all vanilj sås :P Haha, men i värsta fall så får jag lyssna på min musik som jag har i mobilen.


Hinner inte skriva så mycket mer än så, ska äta frukost nu sen ska jag fixa mitt hår och lite grejs :]


Hejdå! Ses imorgon! :)

Av Sophia - 12 augusti 2010 22:22

Hej!
Jag har just kommit ut ur duschen och ska snart gå och sova. Blir en tidig morgon imorgon, ska åka till Luleå klockan 8.00 för att vara på min gammelfarmors begravning klockan 13.00
Så jag ska gå och lägga mig så fort jag är klar här och jag ska vakna vid 7 imorgon. För jag tänkte ta med mig både smink och kläder i en väska och byta om när vi kommer till Luleå. När vi kommer dit så ska vi stanna hos farmors faster Berit och där ska vi då byta om och så. Efter begravningen åker vi till våra tremeningar och sover där till på lördag då vi åker hem. Så jag kommer inte kunna blogga förän vi kommer hem på lördag. Men imorgon ska jag iallafall skriva ett litet inlägg innan vi far! :)


Ikväll har jag som sagt varit med Eve. Vi gjorde inte så mycket, vi var ute, och inne hos henne och hos mig. VI cyklade också till Sävar skola för att se hur det ser t där nu, eftersom att dom håller på och bygger om hela skolgården.. Det såg förj*vligt ut! Gropar överallt och en massa jord högar. Undra om det ser iallafall lite bättre ut när skolan börjar om ungefär 10 dagar, dem 23 Augusti.^^ 
Fast vi som börjar sjuan, åttan och nian kommer väl inte ha så mycket behov av skolgården. Haha^^

Aja, nu ska jag lägga in lite bilder från min kamera sen ska jag gå och sova.

Sov gott!
Sophia ♥

Av Sophia - 12 augusti 2010 16:56

Hej! Har nog nyss sjungit halsen av mig. Sjöng en massa ABBA singstar nyss. Efetr ett tag blev det väldigt varmt där inne. Så jag kunde inte sjunga mer..^^

Nu sitter jag och chattar med Eve och vi bestämde att jag ska komma till hon när jag har ätit :)
Undra vad vi ska hitta på. Går väl ut och gör något, vem vet?

♥ Kram Sophia ♥ 

Av Sophia - 12 augusti 2010 13:28

Hej!

Nu är inredningen i mitt och Elviras mysrum på G. Vi har lagt in madrass, ställt dit tv och tagit dit playstation och en massa spel. Just nu sitter Elvira och hennes kompis Alice och sjunger singstar. Och jag tänkte ta och gå ut snart. DEt är ju varmt och fint där ute! :]

Skriver mer sen!


Kram! <3

Av Sophia - 11 augusti 2010 22:54

Hej!
Blev en äppelkaka och ett besök hos farmor ikväll. Direkt efter maten så började jag med kakan och efter det tog jag med den till farmor och farfar så att dom fick smaka. Den blev faktiskt riktigt god! Men påvägen dit så hände det en liten olycka.. Hade ett paket vanilj visp i fickan som jag tänkte man kunde vispa och äta till. Men när jag satt mig i bilen och stängde bildörren så var ju fickan ivägen. När jag kollade så var fickan full med vanilj visp och jag hade ju oturligt nog min mobil och min mp3 i den fickan. Så nu är dom fulla med vanilj visp, men mp3:n är halvt förstörd. Man kan höra musiken men displayen gick sönder. Men mobilen är det nog ingen fara med tror jag då. Har inte undersökt den ännu. Får göra det imorgon.

Innan jag for till farmor idag så blev jag riktigt glad! Jag loggade in på facebook och så såg jag att min kompis Christina från Turkiet blivit taggat i ett album så jag kollde på bilderna. Då hittade jag en bild där jag också hittade en massa andra som jobbar på hotellet vi var på. Så jag skickade förfrågan till alla och började efter ett tag leta efter några som inte taggats på det fotot. Först hittade jag min kompis Kübra från Turkiet. Hon jobbade på miniclubben. Och efter lite mer sökningar så hittade jag tillslut den jag letat efter mest! SU! Min allra bästa vän från Turkiet! Vi fick världens bästa vänskap! Jag saknar henne så sjukt mycket! Och nu sitter jag bara och väntar på att hon ska acceptera min vänförfrågan! Hoppas hon loggar in ikväll! För eftersom att vi lärde känna varandra så sjukt mycket så berättade vi nästan allt för varandra. Hon berättade en sak för mig som jag verkligen inte fick berätta för någon och det har jag hållit. Hon berättade också att hon brukar vara uppe till halv 3 när man bara får vara uppe till halv 2. Haha :P

Aja, ska fortsätta chatta med Eve som jag håller på med.
Sen ska jag nog gå och sova.. :]

Sov gott!
Sophia ♥

Av Sophia - 11 augusti 2010 16:19

Märkte nyss att det har kommit till en ny sak på min blogg. Frågerutan. Den hittar ni i menyn och där kan ni ställa frågor till mig! :) Hoppas att jag får nåra frågor!^^


Har bara varit hemma idag. Suttit vid datorn och kollat på TV. Har också lagat en sen lunch till mig, Elvira och Maja. Jag skulle göra pannkakor, men dom blev helt misslyckade.. :( Men goda blev dom iallafall!^^

Tror att jag ska fara och hälsa på farmor och farfar ikväll, tänker också baka något tror jag. Hihi^^

Av Sophia - 11 augusti 2010 12:29

Hej! Blir nog en ganska fin dag idag. Solen lyser och det är 20 grader, hoppas att det spricker upp ännu mer så att jag kan hitta på något. Elvira har farit till Maja så jag är ensam och har inget att göra. Ska kolla om jag kanske kan baka nåt. Hoppas det! Annars far jag kanske till farmor och farfar. :)
Igår kollade jag på Two and a half men tills klockan var över 1. Då försökte jag somna men jag var inte så jättetrött så det tog tid. Men jag fick iallafall sova ut till 11 imorse. Det var skönt!

♥ Kram Sophia ♥

Av Sophia - 10 augusti 2010 22:18

Hej! Nu tänkte jag tvätta bort sminket och gå och lägga mig i sängen och kolla på Two and a half men. Gjorde det igår kväll också, det är så himla bra!

Jag sa ju också att jag skulle säga en lite tråkig sak ikväll, men jag bestämde mig för att ta det när jag avslutat tävlingen istället.

Som fortfarande pågår, och mer tävlare vill jag ha! Snälla, snälla, snälla var med jag vill inte lägga ner min typ första tävling! :(

Tävlingen hittar ni här.


Godnatt!

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards