Sophia!

Alla inlägg under juni 2010

Av Sophia - 28 juni 2010 21:10

Jag kom just på att jag helt glömt att lägga in kalendrarna! Jag kunde ju såklart inte lägga upp dom när jag var i Johannisberg men jag kunde ju ha gjort det igår?

Men nu så kan jag göra det i slutet av detta inlägg.


Träningen gick bra. Var inte så ansträngande som jag trodde. Och värmen gick bort, lite iallafall. :) Så det var inte stekhett.

Vi tränade mest på att spela match och sätta straffar. Vi hade "straffsparkstävling" som Richard kallade det. Det var alltså att vi skulle tävla om vilka som skulle lägga straffar i Piteå. Och jag blev inte en av dom. Puuh^^

Efter träningen så duschade jag och sen satte jag mig och drack vatten och åt en banan :]


Jag tänkte lite när jag kom från duschen att jag kan dela upp det där med bilderna. För jag menar jag har typ 300 bilder som jag ska ladda upp, eller kanske inte alla men dom flesta. Och då kan jag till exempel ta lite ikväll och lite imorgon osv..

För jag orkar inte ladda upp alla på samma dag, det blir alldeles för jobbigt..


Nu kommer iallafall dagens kalender! <3 Orkar inte lägga upp alla som varit i helgen..

  


9 dagar kvar...<3 

Av Sophia - 28 juni 2010 17:29

Har just ätit middag. Mamma gjorde blodpudding även fast jag sa typ 100 gånger att jag verkligen inte gillar det. Men hon gjorde det ändå och jag fick sitta vid matbordet med spyan i halsen.

Det är liksom inte det att det inte är gott, det går ju att äta om man tänkter smaken men det är det att det är gjort av blod som får mig att vela spy, och att när jag gick typ i 3:an så var det folk som skämtade med mig om grisar och grisblod och sånt, precis när jag åt blodpudding. Sen dess har jag inte gillat det.

Aja, nog om det..

 

Jag har ju träning ikväll.. Känns jätte jobbigt med tanke på att det är jättevarmt! Men jag måste ju träna eftersom att vi far till Piteå på torsdag.

Träningen börjar sju och pågår till halv nio. Aaaaah, kommer jag överleva?

Så nu vet ni vars jag kommer hålla till resten av kvällen...

Funderar faktiskt på att sluta fotboll efter PSG. Alltså det är ju inte det att jag inte tycker att det är kul, för det är det verkligen. Men jag orkar bara inte. Jag vill ha fritid. Kunna göra andra saker på sommarlovet. Jag kan ju träna fotboll hemma ibland, och kanske fara ut och springa någon gång ibland. Det funkar ju lika bra..

 

Nu hinner jag inte skriva mer ska hinna lite saker innan jag far.

 

Av Sophia - 28 juni 2010 10:43

Nu är jag vaken och pigg.

Sitter och äter fil och müsli :) Mums!

Har duschat för ett tag sedan så nu kan jag känna mig fräsch!

Kollar just nu runt lite på facebook och sånt. Men datorn laggar ganska mycket så..

Jag kollar också på netonnet.se på bärbara datorer. Känner liksom att jag skulle behöva en sån över allt annat! Känns så jobbigt att måsta hära lillsyrrans tjat om att hon ska få datorn när jag sitter här. Och jag vill ju kunna lägga mer tid på min blogg och så men när jag har en dator som jag delar med resten av familjen så är ju det omöjligt!  

Så jag har lagt ögonen på en jättefin dator! Kan inte lägga upp bild på den nu för datorn laggar men senare!


Nu ska jag fortsätta äta min frukost. 

Ha en bra dag!

Av Sophia - 27 juni 2010 22:33

Nu ska jag gå och sova. Har inte blivit många inlägg idag, men jag kom ju hem ganska sent..

Kommer mer imorgon<3


Godnatt!<3

Av Sophia - 27 juni 2010 20:45

Alltså hur kunde det här hända JUST NU!?

Jag skrev ett superlångt inlägg om min helg och när jag sparat det så är det borta!?

Så himla jobbigt, och det är ju inte så att jag orkar sätta mig och skriva om allt!

Det gör jag imorgon.. Jag hade också tänkt ladda upp bilderna imorgon men nu får vi se om jag hinner och orkar det.. :/ <3

Kanske blir på tisdag, vi får se..


Kram! (L)

Av Sophia - 24 juni 2010 15:12

Hejsan!

För ett tag sedan kom jag hem från Umelagun men jag har varit med Hanna fram tills nu så jag har inte kunnat skriva något.

Det var jättekul på Umelagun, vi var inte där så länge. Men det räckte bra! :]

Efter att vi hade badat klart så for vi in på 4H-gården och kollade lite. 4H-gården är ett ställe där dom har djur som man kan kolla på.. nästan som en liten bondgård. Det finns får, kossor, kaniner, häst, tuppar/hönor och grisar.^^

Kul! :)


Sen for vi hem till mig och tog bilder och lite sånt..

Och bilderna kommer här!<3

humla..<3 


<3 


<3 


<3 


 <3


<3 


<3 


<3 


  

<3


Nu ska jag gå och kolla så att jag har packat allt.. Vi far ju snart:)

Midsommarafton imorgon! (L)


Av Sophia - 24 juni 2010 09:27

Åååååh vad jag älskar sommaren!

Idag när jag vaknade var det lika varmt i mitt rum som igår men ute var det typ dubbelt så varmt som igår morse!

Haha, okej kanske inte dubbelt men iallafall 6 grader mer!^^

Så nu är det 18 grader, och solen lyser!

Och jag fick typ nyss veta att Hannas mamma kunde skjutsa oss så vi far till Umelagun klockan 10.30 Så vi får se hur många inlägg jag hinner innan vi far..

Skulle inte tro mer än ett.


Och ikväll far vi ju till Johannisberg.. :)

Det är ju både bra och dåligt! Bra för att jag älskar att vara där! :)

Dåligt för att det inte finns någon dator där så jag kan inte blogga på hela helgen.. :(

Men jag har med mig kameran så bilder kommer när vi kommer hem! :)


Nej, nu ska jag gå och sätta på mig min bikini.

Ha det bra!:)


Btw, såhär blev mina naglar igår.. höger hand blev inte så 100% bra med tanke på att jag inte är vänsterhänt och det skiter sig när jag skriver eller gör något med vänster.. :P

Höger - randigt.   

Vänster - prickigt.


Av Sophia - 23 juni 2010 22:22

Hej på er!

Det blev inte som jag hade planerat när jag kom hem från träningen. Jag skulle egentligen lägga in bilder och sånt men när jag kom in genom dörren sa Elvira att jag skulle ringa Evelina, så jag var med henne istället.


Jag har nyss duschat och ska nu lägga in dom flesta bilderna, och berätta lite om vad vi gjort idag, jag och Hanna. :)


Först så var ju jag hemma med Elvira och då gjorde jag lite olika saker, men mest fotade jag. Då fotade jag både när jag hoppade och lite annat.


Här är två av bilderna jag tog då.<3

  



Sen gjorde jag lunch åt mig och lillasyrran, och senare tog vi bilder när vi hoppade tillsammans. Sen for jag till Hanna, som var typ klar när jag kom så vi kunde fara på direkten nästan. När vi kom fram till stan så gick vi först på JC och kollade på lite kläder. Sen gick vi till MVG och kollade inne på GinaTricot och H&M.

 

Efter ett tag blev vi glassugna så vi gick först till min pappa och frågade om jag kunde få lite pengar till fika/glass. Sen gick vi på frasses och köpte mjukglass.^^


Hanna gillar glass! :]  


 

<3 


Hanna :) <3 


 

Glass :] 


  

Hanna :) <3


  

Men tillslut tog den slut :( <3


När vi ätit upp våra glassar blev vi törstiga så vi köpte varsin cola.^^

Sen köpte vi också godisremmar och sedan gick vi ner till Kajen och satte oss och bara chillade i ungefär 1 timma och 30 minuter.


Det var riktigt musikt och skönt att sitta där på bryggan vid kajen och bara njuta av solens heta strålar.^^ Underbart!<3

På bryggan doppade vi våra fötter i älven, pratade, lyssnade på musik och solade.

Tog också en massa bilder! :]


Först satt vi på gräset..

Hanna vid Kajen. :) 


Bryggan vid Kajen :) <3


Ume-älven<3 


  

Bryggan vid kajen :) <3


 

<3


..sen satte vi oss på bryggan<3

Jag fick "balansgång" på nåt, vet inte vad? :] bilden är från Hannas kamera.

 

  

Haha, jag och Hanna. Bild från Hannas kamera.

 

Visst är Umeå underbart?<3 UmeåForLife! (L) 


<3 


<3 


 

Hanna gillar godis :]  


En gul båt körde förbi.. :] 


:] <3 


<3 


Kajen var full med folk! :) 


<3 


<3 


COLA! :] 


<3 


<3 


<3 


<3 


  

<3


Efter ett tag förflyttade vi oss längst ut på bryggan..

Stéekar-Hanna :) <3 


Solen lyste jättemycket!!!!! :) <3 

  <3 


<3


  

 <3 


Sen ville jag sola lite :] <3

Hihi :] Bilden är från Hannas kamera.

 

Tror ni jag blev nå brun? ;) bilden är från Hannas kamera.


Sen ville jag ju ta lite andra biler också :] <3  

Och dom blev på mig! ;) 


    

;]<3


Det var vårat stanbesök. :)

Och när vi kom hem så fortsatte det braiga..


..vi solade på min gräsmatta! :]

Hanna :] <3 Bilden är från Hannas kamera. 


<3 Bilden är från Hannas kamera.

 

  

<3 :) bild Hannas kamera.

 

Och Hanna hoppade på min studsmatta! :]

  

<3


Här kommer lite andra bilder som jag tog idag men med min mobil. när min kamera dog :]

Hittade en jättesät klänning på GinaTricot! Synd att jag inte hade några pengar.. :(

  

(a)  


Det var dom flesta av bilderna som jag tog idag. Har haft jättekul idag och jag hoppas vi får lika kul imorgon, för vi ska nämligen kanske fara på Umelagun om hennes mamma kan skjutsa in oss. :) Som jag verkligen hoppas att hon kan!

För jag far ju kring 17.00-17-30 tiden imorgon så jag vill hinna göra något kul imorgon innan vi far!^^


Nej nu ska jag äta kvällsfika och ta penicillin.

Och sen ska jag måla mina naglar.. Har inte gjort det på jättelänge nu, är lite trött på dom gamla vanliga..<3


Kommer kanske en bild på dom idag annars lägger jag in det imorgon.

Och om det inte kommer ikväll så vill jag bara säga, GODNATT!(L)


Juste kalendern måste ju med också! :]

Höll på att glömma den :]

  


14 dagar...<3


  

Mitt kvällsfika, en macka, ett glas proviva och penicillin-kapsel. :)

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards