Sophia!

Alla inlägg under mars 2010

Av Sophia - 17 mars 2010 16:42

hej!


jag har sovit lite för ett tag sedan. Men när jag vaknade kände jag mig ännu dåligare. Nu känner jag mig riktigt spyfärdig.. hoppas att det går över innan ikväll, för jag gillar verkligen inte att må illa :S nu ska jag gå och vila mig framför tv:n<3

byebye (L)


  

Av Sophia - 17 mars 2010 13:49

hej!

 

jag har väligt, väldigt tråkigt. jag sitter bara framför tv:n hela tiden eftersom att jag inte mår så bra för att göra nåt annat. så jag ligger i soffan och kollar på vänner. Väldigt kul. :)


kram! 


  

Av Sophia - 17 mars 2010 09:17

hejhej!

 

jag är hemma från skolan idag för att jag mår väldigt dåligt! och med dåligt menar jag, ont i huvudet, ont i magen(spykänsla) och ont i knät så jag nästan inte kan gå.. :/

men jag har typ vilat nu på morgonen framför tv:n och de har varit ganska slappt!

från början så ville jag inte vara i skolan, men när mamma och pappa hade farit så kom jag på att jag faktiskt ville till skolan, för att annars missar jag ju träningen ikväll.. men när klockan blev 8 och jag satte på tv:n så kände jag att det var mycke bättre att vara hemma och vila än att vara i skolan och må dåligt i 7 timmar :S <3

men nu ska jag gå och vila mig, kanske ta mig nån frukost<3

pusshej<3


  

Av Sophia - 16 mars 2010 22:12

hej! Förlåt för jättedålig uppdatering idag, men som ni borde veta så mår jag ju inte så bra.. Anledningen till att jag nu skriver ett sms inlägg är att jag kände mig verkligen inte pigg för att sätta mig vid datorn så nu ligger jag i sängen och ska sova<3 gonatt (L)

Av Sophia - 16 mars 2010 21:01

hej!

 

ville bara skriva nåt :]

ska kolla på d h nu ;) byebye<3

 (L)


  

Av Sophia - 16 mars 2010 12:16

hejhej!


jag är just nu hemma för att Kicki skickade hem mig för att jag pratiskt taget sov i skolan! :S haha, och jag mår fortfarande lite illa oxå :/ men de går väl över bara jag vilar?

hihi, men nu tror jag inte att jag ska skriva nå mer för nu, men jag skriver säkert sen! (L)

pusshej<3


  

Av Sophia - 15 mars 2010 21:44

hej på er alla!

  

nu har jag och Elvira tränat för fullt, och jag tror att hon är ganska slut?

men, nu ska jag iallafall lägga ut resten av bilderna!

hihi :]


 

Signe L =)



<------Sofia och Johanna------> två av mina tre tränare =)

   

tävlingshallen =) vi tränar inför tävlingen!


 

Signe L och Mimmi är vi världens snyggaste flagga? (a)


 

några från laget på väg till Söderskolan för att äta frukost =)


 

Haha, Mimmi "stryper" Ebba xD :] <3


  

Ebba och Mimmi skulle va "supermodeller" under helgen ;)


 

Mimmi och Ebba =)


 

Mimmi =)


 

Sandra =)


 

älskar!! (L) hopprep 4-ever (LLL)


 

Sandra (:


 

Ebba =)


 

Eva och Sofia =) två av mina tre tränare ;)

 


Mimmi =)

   

hehe (a)


 

Eva! <3


 

Ebba!



Sofia =)


 

Ebba o Mimmi (:


 

Ebba =)


 

Lite knäppa saker jag hittade inne på butterick's ;)



haha, okej kanske mycke knäppa saker da? xD


 

??? xD


 


vi gick in på Butterick's! (:

   

Sandra är som jag - Hatar att bli fotad!


 

någon konstig skylt?! :S xD


 

Riktigt härlig bild om jag får säga det själv! <33



Mimmi på Max!



Sandra på Max!


så de va alla bilder, eller de va dom finaste bilderna, jag tog ibland flera bilder på samma sak och då tog jag dom finaste så.. :P haha (a)

nu ska jag gå och sova<3

gonatt alla små pussgurkor :] (L)


   


juste, jag ska lägga in en artikel från VK om Sävars hoppreps lag =) <3

hehe (a)


Spänstiga Sävartjejer hoppar i SM

Sävar IK:s hopprepstjejer har legat i hårdträning. Nu under sista sportlovshelgen åker de på ungdoms-SM i Helsingborg.
- Jag hoppas på att komma trea eller fyra. Det är tufft motstånd, säger Sofia Deijer.

Hopprep är en sport som totalt domineras av tjejer. Och i Sävar finns en sällsynt livaktig hopprepssektion, sett till riket som helhet. Där har man kört hårt med hopprep i ett antal år.

Just nu är ett tiotal tjejer mellan 9 och 13 år i slutfasen av träningen inför ungdoms-SM i Helsingborg i helgen. Då arrangeras USM samtidigt som tävlingen Vikingahoppet. VK besökte tjejerna i Sävaråhallen under en träning.

Tränar hårt
Sofia Deijer, 13 år, är en av de som tränat hårt för att resa på tävlingen. Hon har tränat hopprep i nära fem år, och tävlat i tre år.
- Det började med att min bästa kompis hade börjat med hopprep, så jag tänkte att jag kan försöka. Då började jag i något som kallas Minihopp. Man fick lära sig bara att hoppa.

Hon avancerade snart till Mellanhopp, och är nu i gruppen Tävlingshopp.
- I början när man tävlade kunde man nästan ingenting, utan stod bara och hoppade.

Av tjejerna i gänget förstår man att de möter många åsikter om att hopprep inte är en sport. Det är något som de absolut vill motbevisa.

Blir OS-sport?
- Många förstår inte att det verkligen är jobbigt, det är ju som fysträning. Många tror att man bara står och hoppar. Vi hoppas ju att det ska bli en OS-sport. Det finns ju junior-SM, och jag tror det finns SM och VM och allting, så det är ju en riktig sport.

Sävar IK har under en längre tid varit en av de framgångsrikaste klubbarna i Sverige på hopprepssidan. När det nu är dags för USM och Vikingahoppet (som är en lite lättare tävling) så har Sofia Deijer högt ställda mål. Hon hoppas på att nå prispallen som bäst, kanske trea eller fyra. Men motståndet är tufft, säger hon.

Alla tillsammans
I hopprep kan man tävla i lag eller individuellt. Sofia gillar själv lagtävlandet.
- Jag känner att jag är bäst på att hoppa när vi är alla tillsammans. Det är svårare att träna in att hoppa själv.

Varför ska man börja med hopprep?
- Både för att det är kul, och för att man blir väldigt stark i både ben och armar. Det finns en gren som kallas "tre minuter". Man ser hur många hopp man klarar på tre minuter. Det är väldigt jobbigt, men roligt. Jag klarar kanske mellan 200 och 300 hopp, säger hon.

Bra laganda
Gemenskapen är stark bland Sävartjejerna, även om just Sofia har flyttat från Sävar.
- När vi är på tävling så brukar vi ha filmkamera och filma alla hoppare. Sedan samlas vi hemma hos någon och ser på det. Vi har en väldigt bra laganda. Och vi går ju alla på samma skola, Sävar skola.

Martin Bylund är en av de engagerade föräldrarna bakom hopprepstjejerna.
- Många kanske tänker på hopprepshoppande på skolgården men då har de inte sett den blandning av akrobatik, dans och hopprep som dagens moderna hopprep är. Det är så kul att se dessa tjejer, säger han.


  

ser ni mig ?? :P


gonatt =)

Av Sophia - 15 mars 2010 19:18

tjenaaaa<3

 

nu har jag äntligen tänkt ta mod till mig och sitta i evigheter och ladda upp bilderna på bloggen =)

hoppas ni gillar dom! (L)


hihi, söt-Ebba! (L)  


 

Mimmi och tränaren Sofia!  


mimmi på lunchen, på max =) söt hon e va? :]  


 

min finfina tågbiljett :P


 

=) 


 

hehe (a) 


  

ett slott typ xD :P


 

Sandra på bussen.


  

en till bild från bussen (a)


  

bild från bussen<3


  Sandra tog en bild på sin mobil? xD


  nånstans (a)


  Sandra på Flygplatsen i Malmö.


Sandra på flygplatsen i Umeå.  


de var iallafall några av bilderna, ajg lägger in resten sen, nu ska jag träna med Elvira (a) <3

pusshej<333


  

Om mig


Jag är en glad tjej på 13 år. Jag älskar att sjunga, dansa, hoppa hopprep, och en massa annat!
I min blogg skriver jag om allt som jag kan tänkas komma på.

Har ni några frågor?
kontakta mig då på:
zofiia_tolf@hotmail.com

Kram

Fråga mig

5 besvarade frågor

Rösta!

Läser du min blogg eller kollar du bara igenom den snabbt och sedan kryssar?
 Jag läser.
 Kollar igenom snabbt.
 Det beror på....

översättning

Arkiv

Senaste inläggen

Sök

Gästbok - skriv !

statistik


Ovido - Quiz & Flashcards